احداث ۱۴۰ واحد تولیدی و صنعتی جدید در فاز ۲ منطقه آزاد ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در جمع ۱۵۰ نفر از فعالان و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی از تشکیل کمیته خودرو در منطقه آزاد ارس خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، علیار راستگو با اعلام این خبر گفت: این کمیته متشکل از پنج شرکت وارد کننده خودرو بوده و مباحث […]

image_pdfimage_print

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در جمع ۱۵۰ نفر از فعالان و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی از تشکیل کمیته خودرو در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، علیار راستگو با اعلام این خبر گفت: این کمیته متشکل از پنج شرکت وارد کننده خودرو بوده و مباحث عمومی واردات و عرضه خودرو، تامین قطعات و خدمات پس از فروش و سایر مسائل در این رابطه مورد برسی قرار می گیرد.

راستگو افزود: بیش از یکهزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو خارجی توسط وارد کنندگان وارد این منطقه شده است و مهمترین مسئله این خودروها فراهم کردن خدمات پس از فروش و تامین قطعات مورد نیاز آنها در ارس است.

وی همچنین از احداث ۱۴۰ واحد تولیدی و صنعتی جدید در فاز ۲ صنعتی منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: طبق آخرین بررسی ها و تعهد سرمایه گذاران طی یک سال آینده شاهد راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری در ارس خواهیم بود.

وی جذب سرمایه گذار خارجی را مهمترین برنامه معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: این مسئله را بصورت جدی پیگیری می کنیم و طی دو ماه گذشته با سیر گسترده سرمایه گذاران خارجی روبرو بوده ایم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اقدامات سه ماه گذشته در حوزه صنایع ارس گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر و رفع موانع و تسریع در انجام خدمات لازم برای سرمایه گذاران مدیریت صنایع سازمان را با بکارگیری افراد متخصص و کارشناس متحول کرده ایم.

وی از پیگیری عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری خبر داد و گفت: مباحث دیگری همچون بهداشت، استاندارد و همچنین رفع مشکل واردات انواع مختلف کالا از گمرک جلفا از دیگر برنامه های این معاونت است که بصورت جدی درحال پیگیری می باشند.

علیار راستگو در جمع فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس گفت: اصلاح فرایندها برای کاهش بروکراسی اداری از دیگر کارهای مهمی بوده است که بعد از بررسی های لازم انجام شده است.

راستگو گفت: به جهت واگذاری غیر اصولی زمین به سرمایه گذاران و عدم رسیدگی سریع به درخواست ها، مشکلاتی بوجود آمده است که در حال بررسی و رفع مسائل آنان هستیم.

وی افزود: طی چند ماه گذشته از حضور تیم جدید مدیریتی در ارس، بررسی های انجام شده نشان از ضعف جدی حوزه خدمات در بخش های مختلف دارد که نیازمند اقدام فوری می باشد.

انتهای خبر