با حضور وزیر اطلاعات و مسئولان ارشد استان: معرفی مدیران جدید در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی/ ترسیم نقشه راه اداره استان در دولت تدبیر و امید از سوی استاندار

دکتر جبارزاده که امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان از زمان آغاز مسؤولیت خود در استانداری سخن می‌گفت، با اشاره به جلسات فشرده و مهم همایش استانداران کشور در دولت تدبیر و امید و بیانات حجت‌الاسلام دکتر روحانی، اظهار داشت: از جمله تاکیدات رییس جمهور محترم در این همایش، صداقت و راستگویی کارگزاران دولت […]

image_pdfimage_print

دکتر جبارزاده که امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان از زمان آغاز مسؤولیت خود در استانداری سخن می‌گفت، با اشاره به جلسات فشرده و مهم همایش استانداران کشور در دولت تدبیر و امید و بیانات حجت‌الاسلام دکتر روحانی، اظهار داشت: از جمله تاکیدات رییس جمهور محترم در این همایش، صداقت و راستگویی کارگزاران دولت با مردم در ارایه آمارها و اظهار نظرها بود.

ملاک‌های انتصاب مدیران در دولت تدبیر و امید

استاندار، داشتن اعتدال سیاسی، پاک‌دستی، تخصص و تجربه کافی، اصالت و نجابت و روحیه خدمت‌گزاری به مردم، نظام و انقلاب را ملاک‌های دولت تدبیر و امید در گزینش نیروهای تیم جدید دولت عنوان کرد و افزود: سیاست دولت تدبیر و امید استفاده از همه نیروهای معتدل است و امروز مردم هم راه نجات را در اعتدال دیده‌اند، لذا حاکمیت استان نیز بر اساس منش اعتدال و استفاده از همه تفکرات سیاسی معتدل خواهد بود.

استفاده بهینه از ظرفیت نمایندگان مجلس در جهت خدمت‌گزاری بهتر به مردم 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در استان تاکید کرد و افزود: این موضوع در گذشته مورد غفلت واقع شده و ارتباط با نمایندگان به حداقل رسیده بود، لذا ما آماده‌ایم که ارتباط با نمایندگان را برقرار کنیم و همه مدیران استان را نیز به استفاده بهینه از ظرفیت نمایندگان در جهت خدمت‌گزاری بهتر به مردم توصیه می‌کنم.

کار حساس اطلاعات در نظام جمهوری اسلامی، کار سنگینی است

حجت‌الاسلام سید محمود علوی که برای معرفی مدیرکل جدید اطلاعات آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری این استان شرکت کرده بود، دین‌داری، ولایت‌پذیری و پای‌بندی به احکام شرع توسط کارکنان وزارت اطلاعات را قابل ستایش دانست و افزود: نیروهای اطلاعات کار بسیار سنگین و حساسی را بر عهده گرفته‌اند، چرا که کار آنها مرتبط با حق‌الله و حق‌الناس است و اگر خداوند از حق خود بگذرد از حق انسان‌ها نمی‌گذرد.

وی با تاکید بر این که باید در چارچوب ارزش‌ها به سمت اهداف حرکت کنیم، گفت: اسلام حتی در شرایط جنگ به اخلاق اهمیت داده است و لذا راه حل خلاف، ارتکاب خلافی مقابل آن نیست.

علوی افزود: نیروهای وزارت اطلاعات به این اصول ملتزم هستند و من با تمام وجود احساس می‌کنم که کار آنها عبادت است.

وزیر اطلاعات در این جلسه ضمن معرفی رضایی به عنوان مدیرکل جدید اطلاعات آذربایجان شرقی از تلاش‌ها و خدمات حاجیان در این سمت قدردانی کرد.

وزیر اطلاعات در سفر یکروزه خود به تبریز با نماینده ولی فقیه در استان و یکی از خانواده های شهدای اداره کل طلاعات دیدار و در جلسه صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی استان حضور یافت.

حساسیت مسؤولان و نمایندگان در قبال مشکلات مردم، از دستاوردهای باارزش انقلاب اسلامی است

آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبا اشاره به تغییرات مدیریتی در سطح استان، از تلاش‌های مدیران قبلی قدردانی و ابراز امیدواری کرد مدیران جدید در سایه انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید که بنا دارد با اعتدال و بدون سیاست‌بازی و جناح‌بندی حرکت کند، در رسیدگی به مشکلات مردم، موفق باشند.

محمداسماعیل سعیدی، رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی هم در این جلسه توجه به مردم، استفاده از ظرفیت‌ها، توجه به معنویت و شایسته‌سالاری، پرهیز از بوروکراسی‌های بیهوده و تکریم ارباب رجوع را راه حل بخش عظیمی از مشکلات کشور دانست و اضافه کرد: توجه به ظرفیت‌های استان و فرصت‌های بی‌شمار موجود، ما را از نگاه به خارج از کشور بی‌نیاز می‌کند.

معرفی مدیران جدید استان و قدردانی از مدیران پیشین

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه دکتر سعید شبستری خیابانی را به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری معرفی و از تلاش‌ها و خدمات محمدعلی نصرتی در این سمت قدردانی کرد.

همچنین نصرتی با حکم استاندار آذربایجان شرقی به عنوان مشاور عالی استاندار در امور سیاسی و امنیتی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شد.

دکتر سعید شبستری خیابانی، متولد ۱۳۴۵ تبریز بوده و مدیرکلی سازمان بهزیستی استان به مدت هشت سال، عضو هیئت‌ مدیره سازمان نظام پزشکی استان، عضویت در هیئت‌ بازرسی و هیئت اجرایی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در دوره‌های مختلف، مسؤولیت کمیته پیشگیری و کاهش تقاضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در جلسه شورای اداری استان، رحیم شهرتی‌فر را به عنوان فرماندار جدید تبریز معرفی و از زحمات محمود چمنی، فرماندار پیشین این شهرستان قدردانی کرد.

شهرتی‌فر متولد سال ۱۳۴۰ در تبریز و دارای مدرک دکترای تاریخ، سابقه فرمانداری میانه، مدیرکلی حوزه امنیتی و انتظامی در استانداری، معاونت توسعه منابع انسانی گروه تراکتورسازی ایران و عضویت در هیأت علمی دانشگاه ابهر را در کارنامه کاری خود دارد.

جبارزاده با بیان این که تغییر مدیریت‌ها متناسب با اهداف دولت جدید طبیعی است، فهرست کامل انتصابات مدیریتی استان را به این شرح اعلام کرد:
–    سعید شبستری به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری
–    محمدعلی نصرتی به عنوان مشاور عالی سیاسی و امنیتی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان
–    محمدتقی پاکزاد به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری
–    محمدصادق پورمهدی به عنوان معاون امور عمرانی استانداری
–    محمد اشرف‌نیا به عنوان مسؤول پیگیری طرح نجات دریاچه ارومیه
–    یوسف بشیری به عنوان مدیرکل حوزه استانداری
–    حمید قاسمی به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان
–    محمدرضا متقیان به عنوان مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی
–    محمدحسین صومی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز
–    مجید واحدی به عنوان رییس دانشگاه پیام نور استان!!!
–    غلامرضا هاشمی به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان
–    علیرضا صدری به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز
–    سرتیپ نادر نجفی به عنوان فرمانده لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان
–    جعفر پاشایی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان
–    فرزین حق‌پرست به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان
–    رحیم شهرتی‌فر به عنوان فرماندار تبریز

* گفتنی است در این لیست که از سوی روابط عمومی استانداری در  پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شرقی منتشر شده است، چند تغییر از جمله انتصاب امروز مدیرکل جدید اطلاعات استان، انتصاب دکتر قراچورلو به ریاست جهاد دانشگاهی استان، انتصاب مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس، انتخاب شهردار تبریز، انتصاب فرمانده جدید سپاه لشکرعاشورای استان و نیز انتصاب یوزباشی به سمت مدیرکل تعزیرات حکومتی استان که همگی اعضای شورای اداری استان هستند، قید نشده است و همچنین انتصاب زئیس دانشگاه پیام نور استان که مربوط به اواخر دولت احمدی نژاد و قبل از شروع بکار دولت یازدهم می باشد، قید شده است که معلوم نیست این اشتباه ناشی از سهو استاندار است یا اشتباه روابط عمومی استانداری در تنظیم خبر استاندار!

انتهای خبر