بدنبال مخالفت آمریکا و معارضان سوریه: سازمان ملل دعوت خود از ایران برای ژنو۲ را پس گرفت

به دنبال فشار آمریکا و مخالفان سوری مبنی بر عدم حضور جمهوری اسلامی در مذاکرات آینده بحران سوریه، سازمان ملل دعوت خود را از ایران پس گرفت. به گزارش اعتدال پرس، مهر به نقل از نیویورک تایمز نوشت: در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت از آغاز مذاکرات، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با صدور […]

image_pdfimage_print

به دنبال فشار آمریکا و مخالفان سوری مبنی بر عدم حضور جمهوری اسلامی در مذاکرات آینده بحران سوریه، سازمان ملل دعوت خود را از ایران پس گرفت.

به گزارش اعتدال پرس، مهر به نقل از نیویورک تایمز نوشت: در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت از آغاز مذاکرات، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‎ای در روز دوشنبه از دعوت ایران سخن گفته بود.

به دنبال آن، آمریکا از این اقدام اعلام تعجب کرده بود و دلیل این مساله را عدم پذیرش مصوبات دور قبلی مذاکرات عنوان کرده بود.

بان مدعی شده بود ایرانیان به وی وعده داده‎اند که پیش شرط را پذیرفته اند. اما به دنبال سخنان مقامات تهران مبنی بر تکذیب پذیرش پیش شرط، شرایط تغییر کرد.

سخنگوی بان در بیانیه ای اعلام کرد: “با توجه به اینکه تصمیم گرفته اند که توافق پایه را قبول نکنند، [بان] تصمیم گرفت اجلاس یک روزه مونترو بدون حضور ایران باشد.”

مذاکرات موسوم به ژنو ۲ از روز چهارشنبه در شهر مونترو سوئیس آغاز خواهد شد.

انتهای خبر