تغییرات مدیریتی در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی+سوابق سرپرست جدید

در ادامه جابجایی های مدیریتی دولت یازدهم، دانشگاه فرهنگیان استان هم شاهد پیاده شدن رئیس روحانی خود در ایستگاه  دولت روحانی بود و طی آن، رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان (واحد برادران) آذربایجان شرقی معرفی شد. به گزارش اعتدال پرس، صبح امروز مراسم تودیع حجت الاسلام زارع زاده نجفی و معارفه سهراب یزدانی با حضور حجت […]

image_pdfimage_print

در ادامه جابجایی های مدیریتی دولت یازدهم، دانشگاه فرهنگیان استان هم شاهد پیاده شدن رئیس روحانی خود در ایستگاه  دولت روحانی بود و طی آن، رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان (واحد برادران) آذربایجان شرقی معرفی شد.

به گزارش اعتدال پرس، صبح امروز مراسم تودیع حجت الاسلام زارع زاده نجفی و معارفه سهراب یزدانی با حضور حجت الاسلام صادق زاده معاون دانشگاه فرهنگیان کشور در محل دانشگاه فرهنگیان ( پردیس علامه امینی ) برگزار شد .

این گزارش حاکی است، حجت الاسلام زارع زاده نجفی بیش از ۲۳ سال بود که رئیس این دانشگاه را بر عهده داشت.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده توجه به نعمت بودن این نظام مقدس و تلاش برای شکرگذاری عملی از آن را وظیفه ی همه ی مسئولین و مردم برشمرد.
سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در این مراسم ضمن تاکید بر نگاه سرمایه ای به مراکز تربیت معلم سابق برای دانشگاه فرهنگیان، فرهنگ نیروی انسانی دانشگاه و عملکرد آن را عامل اصلی و نیاز اساسی برای طی ادامه راه شکوفایی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد.
وی جامه ی عمل پوشیدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در گرو تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان دانستند که نشانگر اعتبار و رسمیت این دانشگاه است.
همچنین در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین زارع زاده نجفی با اشاره به ایام الله دهه فجر و گرامی داشتن یاد شهدای تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان را از پایه های اساسی نظام تعلیم و تربیت کشور برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی با تبیین جایگاه والای معلم در شریعت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر نقش قابل توجه دانشگاه فرهنگیان در رسالت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دامه برکاته  و چارت جدید این نهاد تاکید نمود.
سهراب یزدانی سرپرست جدید پردیس علامه امینی(ره) تبریز دانشگاه فرهنگیان با گرامی داشتن ایام الله دهه مبارک فجر و تقارن آن با آغاز مسئولیت خویش در این دانشگاه، توجه ویژه به حوزه ی فرهنگی و تعمیق باورهای دینی و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی را از ملزومات مدیریتی این دانشگاه دانست.
وی دانشگاه فرهنگیان را یک دانشگاه استراتژیک و از نظر ماهیت و محتوی یک دانشگاه برجسته و متمایز از سایر دانشگاه ها برشمرد.
وی با اشاره به این نکته که فاقد شی نمی تواند معطی آن باشد، تربیت انسان های خلاق، کارآفرین، متعهد و متخصص، خودباور، توانمند و با روح معنوی، مدیر، مدبر، بافرهنگ، بصیر و فرهیخته به دست معلمانی ممکن است که خود دارای این ویژگی ها هستند. بنابراین دانشگاه فرهنگیان را مکلف به توسعه ی صلاحیت های اعتقادی، حرفه ای و تخصصی دانشجو معلمان اعلام کرد؛ که سازکار انتخاب ورود دانشجو در این دانشگاه نقطه ی قوت و فرصت بی بدیلی را برای تحقق این آرمان ها ایجاد می کند.
این گزارش می افزاید، در این آیین حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده ضمن ابلاغ سلام دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان از زحمات حجت الاسلام و المسلمین زارع زاده نجفی تقدیر کرده حکم انتصاب دکتر یزدانی سرپرست جدید پردیس علامه امینی(ره) دانشگاه فرهنگیان را به وی اعطا کرد.
یزدانی متولد شهرستان بناب دارای مدرک دکتری PHD رشته مدیریت آموزشی از واحد علوم و تحقیقات تهران می باشد .

سوابق مدیریتی دکتر یزدانی :

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر ( از سال ۸۹  به مدت ۳ سال )
عضو شورای عمومی تحقیقات استان ( از سال ۸۱ تا ۸۹  )
عضو شورای تخصصی تحقیقات استان ( از سال ۸۱ تا ۸۹ )
عضو کمیته تالیف و ترجمه شورای تحقیقات استان ( ازسال ۸۱ تا ۸۹)
عضو شورای اشاعه و کاربست یافته های پژوهشی استان ( ازسال ۸۲ تا ۸۹ )
نماینده پژوهشکده تبریز در کمیته راه اندازی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش وزارت ( سال ۱۳۸۴ )
عضو گروه پژوهشی علوم تربیتی پژوهشکده کاربردی تعلیم و تربیت استان( سال ۱۳۸۳ )
عضو گروه پژوهشی آموزش و روشهای تدریس دو زبانه پژوهشکده کاربردی تعلیم و تربیت استان( سال ۱۳۸۴ )
عضو شورای نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات استان (سال ۸۲)
عضو کمیته اجرایی طرح ایجاد دبیرخانه بررسی و ثبت ابتکارات و نوآوری ها
عضو ستاد هفته پژوهش استان ( در سال ۸۱ ، ۸۲ ، ۸۳ ، ۸۴ ، ۸۵ ، ۸۶ ، ۸۷ و۸۸ )
عضو هیا ت داوران جشنواره انتخاب پژوهشگران برگزیده در سال های ۸۳ ، ۸۴ ، ۸۵، ۸۶، ۸۷
عضو هیات داوران اولین کنفرانس ملی کیفیت در آموزش عالی(۹۲)
مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه(۱۲ سال)
مسئول امور تحقیقات و پژوهش ( از سال ۸۱ تا ۸۹ )
معاون پ‍ژوهش و فناوری و مدیر امور گروههای پژوهشی پژوهشکده کاربردی تعلیم و تربیت تبریز( از سال ۸۳ تا ۸۵ )
عضو و دبیر کمیته پژوهشی (از سال ۷۸ تا ۸۱ )
نماینده و ناظر شورای تحقیقات استان در کمیته پژوهشی ( از سال ۷۹ )
عضو شورای برنامه ریزی (سال ۷۹ )
مسوول گروههای آموزشی و امور تحقیقات (از سال ۷۸ تا ۸۱ )

انتهای خبر