جبارزاده: آذربایجان شرقی ‌وضعیت خوبی ندارد‌/من موظف هستم وعده های دولت قبل را عملیاتی کنم

استاندار گفت: میزان تحقق مصوبات سفرهای استانی دولت دهم ۱۲ درصد است نه بیشتر. به گزارش اعتدال پرس، جبارزاده در نشست مسوولان تشکل های کارگری و کارفرمایی با وی، افزود: متاسفانه در دولت قبل آمده و جلسه گذاشته و وعده هایی به مردم داده اند که در انجام آن ها عاجز بودند و اکنون من و همکارانم در استانداری […]

image_pdfimage_print

استاندار گفت: میزان تحقق مصوبات سفرهای استانی دولت دهم ۱۲ درصد است نه بیشتر.

به گزارش اعتدال پرس، جبارزاده در نشست مسوولان تشکل های کارگری و کارفرمایی با وی، افزود: متاسفانه در دولت قبل آمده و جلسه گذاشته و وعده هایی به مردم داده اند که در انجام آن ها عاجز بودند و اکنون من و همکارانم در استانداری موظف هستیم این وعده ها را عملیاتی کنیم.

وی گفت: متاسفانه در موردی تصمیم گرفته شده که یکی از بخش ها به شهرستان تبدیل شود و قول آن را به مردم داده اند، اکنون که پیگیر ایجاد این فرمانداری هستیم می بینیم که چنین مصوبه ای در دولت وجود ندارد و اکنون مردم انتظار دارند تا من فرماندار شهرستان را منصوب کنم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: باز خداوند بزرگ را شاکریم که این روند در کشور ادامه پیدا نکرده و در ۲۴ خرداد آن تفکر و گفتمان رای نیاورد و مردم به فردی انقلابی و دلسوز رای دادند که امیدواریم بتواند مشکلات فعلی جامعه را سامان دهد.

جبارزاده گفت: از زمان انتصاب خود تاکنون به دنبال شناخت وضعیت موجود هستم تا راه حل و مسیر مناسب را برای حل مشکلات و برون رفت از وضعیت موجود انتخاب کنیم، اما لازم است بگویم که وضعیت بسیار تاسف برانگیز و آمار و ارقام بسیار تکان دهنده است.

اسماعیل جبارزاده با اشاره به وضعیت نامناسب و اسفبار برخی از واحدهای تولیدی افزود: برخی از این شرکت‌ها، ماه‌هاست که حقوق کارگران خود را نداده‌اند و این نشان می‌دهد که در موقع مناسب، برخورد لازم صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نباید مسئولان به این بهانه که کارخانه‌ در اختیار بخش خصوصی است از خود سلب مسئولیت کنند، افزود: همه مدیران در قبال مسایل و مشکلات کارگران و بخش تولید که حیثیت استان است، مسئولیت دارند.

جبارزاده افزود: کسانی که با بحرانی نشان دادن وضعیت کارخانه خود به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند و حقوق کارگران را قطع می‌کنند، اهلیت لازم برای اداره صنایع ما را ندارند و دولت قطعا با این افراد برخورد و از آنها خلع ید می‌کند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر دولت جدید، وضعیت کارخانجات واگذار شده به بخش خصوصی به صورت لحظه‌ای و نامحسوس رصد می‌شود و به صورت جدی مسایل کارگران مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

جبارزاده با تاکید بر اینکه باید قبل از وقوع بحران به مشکل رسیدگی کنیم، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی وظیفه دارند از بخش تولید و کارگر و کارفرما حمایت کرده و با کسانی که قصد خدشه‌دار کردن روند تولید را دارند مقابله کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از زمان ورود به مسئولیت اجرایی استان به دنبال شناخت وضعیت موجود هستم، افزود: گرچه هنوز اعتماد کافی به گزارش‌های رسمی پیدا نکرده‌ایم اما با این حال گزارش‌‌های مرکز آمار ایران وضعیت خوبی را برای استان نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های استان در بسیاری از بخش‌ها تاسفبار است، گفت: در طول ۱۶ سال نمایندگی مجلس به یاد ندارم که نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری بالاتر باشد، اما طبق گزارش مرکز آمار، در سال ۹۱ نرخ بیکاری کشور ۱۲٫۲ و نرخ بیکاری آذربایجان شرقی ۱۲٫۵ درصد بوده است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: میانگین تولید سرانه و ارزش افزوده بخش صنعت و بخش کشاورزی استان هم تفاوت فاحشی با میانگین کشوری دارد که این اعداد و ارقام در خور شأن آذربایجان‌شرقی نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت برخی از صنایع مهم نیز مناسب نیست، افزود: اسم این اتفاقات را چه سوء‌مدیریت، چه عدم توجه یا هر چیز دیگری بگذاریم، اتفاقی که نباید می‌افتاد افتاده است و امروز استان ما در شرایط خاصی قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با این حال نسبت به آینده بسیار امیدوارم،افزود: باز خداوند بزرگ را شاکریم که این روند در کشور ادامه پیدا نکرده و در ۲۴ خرداد آن تفکر و گفتمان رای نیاورد و مردم به فردی انقلابی و دلسوز رای دادند که امیدواریم بتواند مشکلات فعلی جامعه را سامان دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل، گفت: ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار نفر از جمعیت استان عضو تعاونی‌های مختلف موجود در استان و ۵۵۰ هزار نفر نیز در این بخش مشغول به کار هستند.

میراحد حسینی افزود: در طول دو سال گذشته یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های استان پرداخت شده است.

همچنین نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، بازنشستگان و تعاون‌گران استان نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایل مختلف حوزه کاری خود بیان کردند.

انتهای خبر