انتقاد تند نماینده مرند و جلفا از نجفی: زمین‌خواری و دلال بازی در دوره مدیریت قبلی منطقه آزاد ارس!

نماینده مرند و جلفا در مجلس که از مخالفین سرسخت نجفی مدیریت قبلی  منطقه آزاد ارس است، ضمن انتقاد از عملکرد گذشته این سازمان نسبت به بحث زمین‌خواری در این منطقه هشدار داد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج و خبرگزاری فارس، حسن نژاد در حضور فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس و مشاور رئیس جمهور […]

image_pdfimage_print

نماینده مرند و جلفا در مجلس که از مخالفین سرسخت نجفی مدیریت قبلی  منطقه آزاد ارس است، ضمن انتقاد از عملکرد گذشته این سازمان نسبت به بحث زمین‌خواری در این منطقه هشدار داد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آناج و خبرگزاری فارس، حسن نژاد در حضور فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس و مشاور رئیس جمهور با انتقاد از عملکرد گذشته در منطقه آزاد ارس گفت: زمانی در این منطقه دلال بازی زمین به یک صنعت پول ساز برای عده ای خاص تبدیل شده بود در حالیکه این اراضی موجود در منطقه آزاد ارس با ارزش ترین مزیت برای ایجاد ارزش افزوده با راه اندازی صنایع مختلف است.

وی افزود: با رویکرد جدید مدیریتی در ارس شاهد ساخت و ساز و آغاز فعالیت های اقتصادی واقعی و موثر در ارس هستیم و باید تلاش و همکاری همگانی برای تقویت این وضعیت صورت گیرد.

محمد حسن نژاد با اشاره به کارشکنی های انجام شده در اجرای قانون کالای همراه مسافر در ارس گفت: در گذشته نچندان دور کالاهایی که بر اساس قانون کالای همراه مسافر باید در ارس و به نفع این مردم در مراکز تجاری به فروش می رسید سر از اصفهان و شیراز درآورد و نمونه های متعدد و مختلف از این نوع کارشکنی ها در ارس رواج داشت.

نماینده جوان مردم مرند و جلفا در بخشی دیگر ضمن یادآوری تصویب ترخیص خودروهای خارجی از گمرک جلفا گفت: ورود خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد در ارس و انزلی همزمان آغاز شد اما ارس بعد از شش ماه شروع به واردات خودرو کرد اما مسئله بدتر ترخیص از گمرک سهلان بود نه گمرک جلفا و به ازای ترخیص هر خودرو دو نیم میلیون تومان به حساب گمرک سهلان واریز می شد.

وی در عین ناراحتی و با اشاره به بسیاری از مشکلات بوجود آمده در ارس، معضلات امروز ارس را ناشی از ناکارآمدی سیاست های گذشته در این منطقه اعلام کرد و گفت: خوشبختانه از دلال بازی ها برای اخذ وام های میلیاردی خبری نیست اما نباید فراموش کنیم که حقوق مردم با پیش فروش متجمع های تجاری متعدد در خطر است و شهریور سال آینده سررسید بسیاری از این مجتمع ها فرا می رسد و حتی آجری روی آجر گذاشته نشده است.

تب زمین‌خواری در منطقه آزاد ارس/ قیمت‌های فوق‌نجومی زمین

این گزارش حاکی است، محمد حسن‌نژاد امروز همچنین  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به واگذاری‌های صورت گرفته در منطقه آزاد ارس و حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: این واگذاری‌ها بی‌برنامه و بدون توجه در سنوات و مدیریت‌های قبلی صورت گرفته و یکی از داشته‌های منطقه آزاد که همان زمین است یک شبه به تاراج رفته و اکنون در این منطقه وجبی خاک برای واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری در ارس نداریم.

حسن‌نژاد از منطقه آزاد کیش به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: این منطقه با وسعت بسیار کمتر از ارس هنوز هم زمین آماده برای واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاران است چرا که واگذاری زمین در این منطقه با برنامه و توجیه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ارس با وسعت ۵۲ هزار هکتاری اکنون یک وجب خاک برای ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذاری در این منطقه ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم نسبت به بحث زمین‌خواری در این منطقه هشدار داد و گفت: با توجه به واگذاری‌های بی‌ضابطه در ارس به زودی شاهد افزایش قیمت در این منطقه و در نتیجه اقدام دارندگان زمین به فروش مستقلات خود که به هر عنوان صاحب آن شده‌اند به قیمت‌های نجومی خواهیم بود.

وی از صدرو مجوز ۶۰ هزار واحد تجاری در این منطقه را تناقضی دیگر از اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: مجوز این تعداد واحد صنعتی در حالی در این منطقه صادر شده که کل جمعیت جلفا ۵ هزار و ۶۰۰ نفر است.

انتهای خبر