در حال تکمیل: تبریز با تراکتور بر بام ایران ایستاد/ اولیویرا از مس گذشت و طلایی شد+ حاشیه های قهرمانی تراکتور همراه با تصاویر جشن خیابانی در تبریز

 تیم تراکتورسازی تبریز برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شد و آذربایجان را غرق در غرور و شادی کرد. به گزارش اعتدال پرس، مسابقه فینال رقابتهای جام حذفی فوتبال کشور، امروز (جمعه) ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۱۶:۱۰ و با قضاوت یدالله جهانبازی در ورزشگاه امام علی(ع) کرمان آغاز شد که با […]

image_pdfimage_print

 تیم تراکتورسازی تبریز برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شد و آذربایجان را غرق در غرور و شادی کرد.

به گزارش اعتدال پرس، مسابقه فینال رقابتهای جام حذفی فوتبال کشور، امروز (جمعه) ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۱۶:۱۰ و با قضاوت یدالله جهانبازی در ورزشگاه امام علی(ع) کرمان آغاز شد که با برتری یک برصفر شاگردان تونی اولیویرا، تراکتورسازی برای نخستین بار قهرمان این مسابقات شد و به عنوان اولین نماینده ایران جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد. سعید دقیقی در دقیقه ۵۱ تک گل بازی را به ثمر رساند و یاران وی توانستند با شایستگی این نتیجه را تا پایان بازی حفظ و به پایان برساند.

 گزارش لحطات حساس بازی:

در لحظات ابتدایی مس فشار روی دروازه تراکتورسازی را آغاز کرد که حاصل آن کارت زرد برای مهدی کیانی، یک ضربه ایستگاهی و شوت ادینیو بود که از بالای دروازه تراکتورسازی بیرون رفت. دقیقه ۱۵ ضربه سر ادینیو با اختلاف از کنار دروازه حامد لک عبور کرد. لحظاتی بعد خطای شیث رضایی روی کریم انصاری‌فرد، ضربه ایستگاهی علی کریمی که به اوت رفت را به همراه داشت.

دقیقه ۲۳ هیجان انگیزترین اتفاق بازی رخ داد و شوت زاویه‌دار ادینیو با برخورد به نوک انگشتان حامد لک و تیر دروازه به زمین بازگشت. در ادامه بازی افت محسوسی داشت و تا لحظات پایانی نیمه نخست موقعیت جدی روی دروازه ۲ تیم ایجاد نشد. تنها در دقایق پایانی شوت حسین‌خانی دروازه تراکتورسازی را تهدید کرد اما در نهایت این نیمه بدون گل پایان یافت.

نیمه دوم با شوک تراکتورسازی آغاز شد. دقیقه ۵۱ حرکت انصاری فرد درون محوطه جریمه و جا ماندن ۲ مدافع مس، فرصت را برای سعید دقیقی فراهم کرد تا گل برتری تیمش را وارد دروازه مس کند. بعد از این دیدار حملات پردامنه اما کم دقت مس آغاز شد.

دقیقه ۶۸ شوت حسین خانی با اختلافی اندک از بالای دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت. لحظاتی بعد پیمپائو بازیکن برزیلی بجای جواد کاظمیان وارد زمین شد و سپس سعید دقیقی کارت زرد گرفت. در تیم مس هم اسماعیل بیگی بجای ابراهیمی راهی زمین شد.

بازی در حالی به دقیقه ۸۰ رسید که ضربه سر ادینیو و شوت حسن زاده هم نتوانست دروازه تراکتورسازی را باز کند. در فاصله ۵ دقیقه مانده به پایان بازی سعید دقیقی جای خود را به فرشاد احمدزاده داد. دقیقی با گلزنی مقابل فولاد خوزستان در دیدار نیمه نهایی و بازی فینال برابر مس نقش بزرگی در قهرمانی تیمش داشت.

انصاری‌فرد دقیقه ۸۶ قدر اشتباه شیث رضایی را ندانست و توپ را از مقابل دروازه مس به بیرون زد. ضد حمله ترفند شاگردان اولویرا برای کاهش فشار حملات مس بود. در دقایق پایانی فرشید طالبی جانشین علی کریمی شد.

در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان تونی اولیویرا خاتمه یافت تا تراکتورسازی، اولیویرا و علی کریمی نخستین قهرمانی حذفی در فوتبال ایران را جشن بگیرند و این تیم به عنوان اولین نماینده ایران جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

حاشیه های بازی از تبریز تا کرمان

– امروز صبح ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه هواپیمای چارتر حامل مدیران ورزشی استان بهمراه خبرنگاران، لیدرها، پیشکسوتان و مدیران باشگاه تبریز را به مقصد کرمان ترک نمود.

_ در این پروار افرادی پون محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان استان، ششگلانی رئیس هیات فوتبال استان،مهندس شهین باهر و بابایی اقدم از اعضای شرای شهر تبریزبهمراه سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا و نیز کارشناسان هواشناسی استان حضور دارند.

_ ۱۲۰ مسافر هواپیمای آتا ساعت ۱۲ وارد فرودگاه کرمان شدند و مستقیما از همانجا راهی هتل بین المملی پارس کرمان، محل اسکان تیم شده و همراه با بازیکنان نهار خوردند.

_ طبق اخرین اخبار قرار است بازیکنان و اعضای تیم نیز با همین هواپیما کرمان را به مقصد فرودگاه بین المللی تبریز ترک کنند.

– گفتنی است مالک هواپیمایی آتا برای حمایت از تیم تراکتورسازی در فینال جام حذفی یکی از هواپیماهای خود را به صورت چارتر در اختیار باشگاه قرار داده است.

_ طبق صحبت هایی که مدیران عامل دو باشگاه تراکتورسازی و مس کرمان و مهدی تاج شده بود،قرار بر این بود که هواداران هر دو تیم به صورت مساوی در ورزشگاه حضور پیدا کنند که این کار در حقیقت انجام نشد و ظرفیت ورزشگاه از پنجاه پنجاه به هفتاد سی به نفع هوادران مس کرمان تغییر یافت.

_ نوع تقسیم سکوها از سوی مدیران ورزشی کرمان و برگزار کنندگان بازی موجبات  ناراحتی هواداران تراکتورسازی را در پی داشته است.

_ تعدادی از هواداران تراکنورسازی پشت درهای بسته استادیوم مانده اند واجازه ورود به ورزشگاه را نمی یابند این درحالیست که تعدادی از سکوهای ورزشگاه خالی می باشد.

_ در این دیدار بر اساس توافق مدیران دو باشگاه و مسئولین برگزاری فینال تیم تراکتورسازی با لباس های سیاه وارد زمین شد.

05

* مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایران همانطور که وعده کرده بودند در پایان دیدار نهایی جام حذفی مراسم ویژه‌ای را برای اهدای جام و مدال‌های بازیکنان در نظر گرفته بودند که این مراسم با نظم نسبتا خوبی برگزار شد.

* در مراسم پایانی و اهدای جوایز جام حذفی ورزشگاه شهیدباهنر کرمان تقریبا خالی شده بود و تنها هواداران تیم تراکتورسازی در گوشه‌ای از استادیوم باقی ماندند و تیم محبوب خود را تشویق کردند.

* علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی جوایز تیم قهرمان را اهدا کردند.

* یدالله جهانبازی داور دیدار فینال و کمک‌هایش به عنوان نخستین کسانی بودند که نام آنها خوانده شد و جایگاه ویژه رفتند تا جایزه ویژه خود را دریافت کنند.

* حامد لک دروازه‌بان تیم تراکتورسازی نخستین بازیکن تراکتورسازی بود که به جایگاه ویژه رفت. این بازیکن با پیراهنی سفید رنگ که پشت آن شعار “یاشاسین تراکتورسازی” نوشته شده بود و جلوی آن تصویر علی کریمی حک شد به جایگاه ویژه رفت.

* بازیکنان تراکتورسازی با تی شرت‎های یکدست سفید رنگ که علامت جام روی آن نقش بسته بود در جایگاه ویژه حاضر شدند.

* علی کریمی به هنگام دریافت مدال و جایزه خود مورد تشویق فراوان هواداران تیم تراکتورسازی تبریز قرار گرفت.

* هواداران تیم تراکتورسازی به سبک بوندس لیگا بازیکنان تیم خود را تشویق کردند. وقتی نام بازیکنان توسط گوینده صدا زده می‌شد آنها یکصدا نام خانوادگی بازیکن را فریاد می‌زدند.

* تونی اولیویرا سرمربی محبوب تیم تراکتورسازی به هنگام دریافت جایزه خود به شدت تشویق شد.

* مرتضی اسدی کاپیتان تیم تراکتورسازی تبریز آخرین فردی بود که نام وی خوانده شد و به داخل زمین آمد تا مدال خود را دریافت کند. او لحظاتی بعد جام قهرمانی را توسط کفاشیان دریافت کرد و بالای سر برد.

* با اهدای جام قهرمانی به بازیکنان تیم تراکتورسازی مراسم نورافشانی در ورزشگاه شهیدباهنر برگزار شد و بازیکنان این تیم نیز جام را به نزد هواداران خود برده و مقابل آنها به شادی پرداختند.

11

 

06 10

 لغو کنفرانس مطبوعاتی فینال جام حذفی

 کنفرانس مطبوعاتی مربیان دو تیم تراکتورسازی تبریز و مس کرمان در پایان بازی فینال جام حذفی برگزار نشد.

 پس از بازی بین دو تیم تراکتورسازی و مس، بازیکنان مس به رختکن رفتند و لوکا بوناچیچ سرمربی کروات تیم مس در رختکن از عملکرد بازیکنانش انتقاد کرد و اجازه نداد بازیکنان این تیم با خبرنگاران صحبت کنند.

بازیکنان و اعضای کادر فنی مس کرمان بلافاصله بعد از پایان بازی سوار اتوبوس شده و به سرعت از ورزشگاه خارج شدند.

اکبر ایرانمنش با وجود اینکه اعضای تیم مس کرمان پس از پایان دیدار فینال جام حذفی و شکست برابر تراکتورسازی ورزشگاه را ترک کردند، در ورزشگاه ماند و شاهد اهدای کاپ قهرمانی جام حذفی به تبریزی‌ها بود.

مدیرعامل باشگاه مس پس از برگزاری مراسم اهدای کاپ قهرمانی مقابل رختکن تراکتورسازی حاضر شد و به رسم میهمان نوازی به اعضای تیم تراکتورسازی تبریک و خسته نباشید،گفت.

اولیویرا: جام قهرمانی را تقدیم به هواداران می کنم

سرمربی تراکتورسازی نقش هواداران این تیم را در قهرمانی این تیم زیاد دانست و از آنها تقدیر کرد. 

تونی اولیویرا پس از برتری تیمش مقابل مس کرمان در فینال جام حذفی گفت: بازی بسیار سختی بود و ما تا پایان مسابقه هیجان داشتیم. هر چند به خاطر زمین بد نتوانستیم آنطور که باید و شاید خودمان را نشان بدهیم ولی باید به بازیکنانم به خاطر چنین هوادارانی تبریک بگویم.

وی ادامه داد‌: کرمانی‌ها نباید نا امید شوند و حتما در مسابقات بعدی می‌توانند این نتیجه را جبران کنند. من برای دومین بار است که به کرمان می‌آیم و از این شهر و مردمانش بسیار راضی هستم. هواداران مس هر موقع که لازم بوده از تیمشان حمایت کرده‌اند.

اولیویرا تصریح کرد: این قهرمانی برای شهر تبریز و باشگاه تراکتورسازی بسیار خوب شد چون به این صورت توانستیم شادی را به هوادارانمان تقدیم کنیم. بازیکنان امروز پرتلاش ظاهر شدند و توانستند با سختی فراوان پیروز شوند. هواداران و تماشاگران روح تراکتورسازی هستند و از حمایت آنها تشکر می‌کنم.

وی پس از اینکه با اصرار خبرنگار کرمانی مواجه شد به لهجه کرمانی گفت: منزلِ خودتانِ!

تبریک مسئولان استان

به دنبال قهرمانی تیم تراکتورسازی در جام حذفی فوتبال ایران، تعدادی از مسئولان استان از جمله استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، رئیس شورای شهر تبریز، فرماندار تبریز و … با انتشار پیامهای جداگانه این پیروزی غرور آفرین را به مردم آذربایجان و کادر تیم تبریک گفتند.  

مراسم استقبال از تیم تراکتورسازی در فرودگاه شهید مدنی تبریز

مراسم استقبال از قهرمان جام حذفی ایران امشب در فرودگاه شهید مدنی تبریز برگزار خواهد شد.

تیم تراکتور سازی بلافاصله بعد از پایان بازی و دریافت جام قهرمانی با هواپیمای چارتر به تبریز بازخواهد گشت.

تیم تراکتورسازی تبریز که قرار بود بعد از اتمام دیدار فینال جام حذفی با پرواز چارتر هواپیمایی آتا ساعت ۲۰ کرمان را به مقصد تبریز ترک کند، با تاخیری یک ساعته راهی تبریز خواهد شد.

طبق آخرین اخبار بدست آمده هواپیمای چارتر تراکتورسازی حدود ساعت ۲۲:۳۰ وارد تبریز خواهد شد که همین موضوع میتواند جشن قهرمانی این تیم در سالن حجاج فرودگاه تبریز را که قرار بود ساعت ۲۱:۳۰ با حضور بازیکنان و مردم انجام شود با تاخیر روبرو کند.

بر اساس اعلام منابع آگاه آئین استقبال از بازیکنان و کادر فنی تیم تراکتورسازی راس ساعت ۲۳ امشب در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله مدنی تبریز برگزار می شود.

مسئولین استانی، اصحاب رسانه و کاروان تراکتورسازی با پرواز مستقیم هواپیمایی آتا کرمان را به سمت فرودگاه بین المللی تبریز ترک خواهند کرد تا امشب با حضور در تبریز جشن قهرمانی جام حذفی را در کنار هواداران پرشور این تیم برگزار کنند.

پیش بینی می شود فرودگاه تبریز امشب روزی بیادماندنی را پشت سر بگذارد. از هم اکنون جمعیت زیادی در حوالی فرودگاه تبریز جمع شدند تا از تیم قهرمان و محبوب خود استقبال کنند.

 تبریز غرق در شادی و سرور+تصاویر

 با سوت پایان بازی تیم‌های تراکتورسازی با مس کرمان جشن شادی مردم تبریز در خیابان‌های این شهر آغاز شد. 

 در بسیاری از خیابان‌ها و معابر اصلی مردم تبریز روانه خیابان‌ها شده و نخستین قهرمانی فوتبال تبریز در ایران را جشن گرفتند.

پس از این برد مردم تبریز از کودک و بزرگ، پیر و جوان و خانواده‌های تبریزی با خودروهای خود در خیابان‌های اصلی این شهر و همچنین محلات آن، حاضر شدند و با به صدا درآوردن بوق خودروها، نواختن شیپورها و تکان دادن پرچم‌های تراکتورسازی شادمانی خود را از این برد به تصویر کشیدند.

بیشترین جشن و شادی در آبرسان و خیابان امام گزارش شده است. مردم تبریز با شعار یل یاتار طوفان یاتار ، یاتماز تراختور پرچمی قهرمانی تیم تراکتورسازی را در  جام حذفی کشور را جشن گرفتند.

همچنین در  مکان‌های دیگر تبریز همانند جاده ائل گلی، میدان ابوریحان، میدان ساعت، میدان نصف راه، کوی ولی عصر، میدان شهید فهمیده، خیابان عباسی، شهرک‌های امام، پرواز، گلشهر، زعفرانیه و میدان ستارخان  مردم در خیابان‌ها در حال جشن و پایکوبی هستند.

بوق‌ ممتد ماشین‌ها در خیابان‌های تبریز و حرکت موتورسواران از نکات قابل توجه جشن قهرمانی تراکتورسازی است. 

 

انتهای خبر