سخنگوی شورا خبر داد: افزایش دوبرابری بودجه مترو از سوی شهرداری/ ریل‌گذاری متروی تبریز با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کل اعتبار پیش‌بینی شده برای ادامه اجرای متروی تبریز در سال آینده ۲ هزار میلیارد ریال تعیین شد. به گزارش اعتدال پرس، سعید حاجی‌زاده اظهار کرد: در سومین جلسه بررسی بودجه سال ۹۳ شهرداری تبریز، اعضای شورای شهر با افزایش برخی از تبصره‌های دائمی این لایحه موافقت کردند که […]

image_pdfimage_print

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کل اعتبار پیش‌بینی شده برای ادامه اجرای متروی تبریز در سال آینده ۲ هزار میلیارد ریال تعیین شد.

به گزارش اعتدال پرس، سعید حاجی‌زاده اظهار کرد: در سومین جلسه بررسی بودجه سال ۹۳ شهرداری تبریز، اعضای شورای شهر با افزایش برخی از تبصره‌های دائمی این لایحه موافقت کردند که بر این اساس با نظر مثبت اعضای شورای شهر، سهم شهرداری برای تکمیل طرح قطار شهری تبریز در سال آینده از ۵۵۰ به یک هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی اضافه کرد: سهم دولت نیز به همین میزان بوده و در مجموع کل اعتبار پیش‌بینی شده برای ادامه اجرای متروی تبریز در سال ۹۳ تا سقف دو هزار میلیارد ریال تعیین شد.

حاجی‌زاده از موافقت اعضای شورای شهر تبریز به پیشنهاد شهرداری برای افزایش میزان انتشار اوراق مشارکت در سال آینده از سه به پنج هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: فروش اوراق مشارکت در سال ۹۳ برای اجرای طرح‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری فارس: ریل‌گذاری متروی تبریز با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار

این عضو شورای چهارم کلانشهر تبریز با اشاره به رشد ۵۰۰ درصدی بودجه شهرداری تبریز برای مواقع بحران گفت: بر این اساس اعضای شورای شهر تبریز به شهرداری اجازه دادند در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه تا سقف ۵۰ میلیارد ریال هزینه کند که رقم پیشنهادی شهرداری تبریز برای این تبصره ۱۰ میلیارد ریال بود.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه دیگر شورای شهر تبریز، مناطق ۱۰ گانه شهرداری در سال آینده اجازه دارند یک درصد از درآمد نقدی خود را برای کاشت نهال، توسعه فضای سبز و تفرجگاه‌های شهری در اختیار سازمان پارک‌ها و فضای سبز قرار دهند.

حاجی‌زاده پیشنهاد شهرداری تبریز برای این موضوع را نیم درصد عنوان کرد که اعضای شورا به افزایش دو برابری آن رأی مثبت دادند.

سخنگوی شورای شهر تبریز در خصوص روند بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۳ شهرداری تبریز نیز گفت: بررسی این لایحه در پنج محور بررسی درآمدها، هزینه‌ها، تبصره‌های دائمی و طرح‌های مهم مناطق و سازمان‌های شهرداری در دستور کار شورای شهر تبریز قرار دارد و تلاش می‌کنیم این موارد در پنج جلسه کاری دیگر جمع‌بندی و روند بررسی تا پایان هفته آینده تمام شود.

 

انتهای خبر