معاون علمی رییس جمهور در سفر به تبریز: اختصاص ۸هزار میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان / آذربایجان شرقی از ظرفیت علمی ارزشمندی برخوردار است

معاون علمی و فن آوری رییس جمهوری از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت های دانش بنیان کشور خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، سورنا ستاری که امروز چهارشنبه جهت بازدید از چند طرح علمی و فن آوری به استان سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران تبریز افزود: تشکیل شرکت های دانش بنیان […]

image_pdfimage_print

معاون علمی و فن آوری رییس جمهوری از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت های دانش بنیان کشور خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، سورنا ستاری که امروز چهارشنبه جهت بازدید از چند طرح علمی و فن آوری به استان سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران تبریز افزود: تشکیل شرکت های دانش بنیان و عرصه فعالیت آنها باید روز به روز بیشتر شود، چرا که نیاز کنونی کشور به این شرکت ها بیش از پیش است.

وی درهمین ارتباط نقش شرکت های دانش بنیان در کشور درتحقق اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد.

ستاری خاطرنشان کرد: مشکل اصلی این شرکت ها در تامین بودجه نبوده و بیشتر در بازار یابی و همکاری نداشتن با پارک های علم و فن آوری کشور است.

وی همچنین حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی را خوب توصیف کرد و افزود: زمینه و بستر توسعه این شرکت ها در این استان فراهم است و از این رو انتظار داریم فعالیت شرکت های دانش بنیان این استان بیشتر از دیگر استان ها باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) به منظور بازدید از مراکز علمی، پژوهشی و فناوری استان، با استقبال استاندار آذربایجان شرقی وارد تبریز شد.
سورنا ستاری دراین سفر دو روزه، از تعدادی از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و برخی از دانشگاه‌های استان در شهرستان‌های تبریز و بناب بازدید کرده و با امام جمعه تبریز دیدار کرد.

  استان آذربایجان شرقی از ظرفیت علمی ارزشمندی برخوردار است/ پیشرفت و توسعه در گرو استفاده از ظرفیت های علمی کشور است

سورنا ستاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از ظرفیت علمی ارزشمندی برخوردار است، بیان کرد: برای پیشرفت و توسعه، علاوه بر تجارب جهانی باید به ظرفیت های علمی در عرصه علم و فناوری کشور تکیه کنیم.

وی اعلام کرد: اقتصاد دانش بنیان بخش عمده ای از اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب هم بدان اشاره کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه معاونت عملی سعی دارد با تجاری سازی و فراهم کردن زمینه استفاده مردم از تولیدات شرکت های دانش بنیان، در راستای اقتصاد مقاومتی و تحقق آن گام بردارد، یادآور شد: تکنولوژی های نوظهور در کشور و توسعه علم و فناوری می تواند اقتدار ملی را در کشور به وجود آورد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: امروز مسوولان به این نتیجه رسیده اند که باید از توان داخلی برای توسعه کشور استفاده کنیم و در کنار آن از تجربیات خارجی ها نیز به خوبی بهره ببریم.

وی اظهار کرد: استعدادها و ظرفیت های جوانی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی آذربایجان شرقی قادر به انجام هر کاری بوده و توانایی های زیادی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بازدید از بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه عدم ارتباط بین معاونت علم و فناوری کشور با بنیاد نخبگان را جبران خوایهم کرد، تاکید کرد: وظایف جدیدی برای بنیان نخبگان تدوین شده است.

سیاست حمایت از نخبگان تغییر می یابد

ستاری با اشاره به اینکه  نحوه حمایت از نخبگان در دولت جدید تغییر خواهد یافت، اعلام کرد: سیاست جدید حمایت از نخبگان از حمایت فردی به حمایت دستگاهی تغییر خواهد یافت به گونه ای که از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی نخبگان حمایت خواهد شد.

وی افزود: نوع حمایت از نخبگان نیز تغییر می یابد به گونه ای که حمایت از نخبگان پژوهشی با حمایت از نخبگان آموزشی متفاوت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد های استانی باید با حمایت از نخبگان، از مهاجرت آن ها جلوگیری کنند، متذکر شد: وظیفه خطیر بنیاد ها این است که از مهاجرت نخبگان به سایر نقاظ کشور و خارج جلوگیری کنندو با بکارگیری دانش آن ها در جهت پیشرفت و توسعه گامی عظیم بردارند.

انتهای خبر