حکایت انتخاب استاندار خراسان رضوی از زبان وزیر کشور

وزیر کشور در جلسه ای، حکایت عجیب و پرتنش انتخاب استاندار خراسان رضوی را تشریح کرد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از سایت های خبر ی عبدالرضا رحمانی فضلی در این مراسم اظهار کرد: من از روز اول واقعا نظرم این بود که آقای فروزان‌مهر در این استان بمانند و از همان روزهای اول که رای […]

image_pdfimage_print

وزیر کشور در جلسه ای، حکایت عجیب و پرتنش انتخاب استاندار خراسان رضوی را تشریح کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از سایت های خبر ی عبدالرضا رحمانی فضلی در این مراسم اظهار کرد: من از روز اول واقعا نظرم این بود که آقای فروزان‌مهر در این استان بمانند و از همان روزهای اول که رای آوردند هم به ایشان گفتم که شما در این استان بمان و کار کن. حتی وقتی خدمت آیت‌الله واعظ طبسی در آن ایام رسیدم به ایشان گفتم که شما از ایشان راضی هستید و وقتی ایشان گفتند بله من با حضور ایشان موافقم، بر این موضوع مصر شدم؛ ضمن اینکه نمایندگان هم موافق این موضوع بودند.

وی افزود: با این حال وقتی بحث تغییرات کم کم در استان‌ها شکل گرفت موج و جریانی هم برای وجود تغییر در استان خراسان رضوی ایجاد شد و به همین دلیل من از همان اول با آقای فروزان‌مهر این نکته را مطرح کردم که جنابعالی حتماً در میان گزینه‌های ما هستید چنانچه سه استان متقاضی استانداری ایشان بودند و به هر ترتیب تقدیر این شد که چنین جابجایی صورت گیرد و البته فراز و نشیب‌هایی هم در این میان وجود داشت و گزینه‌های مختلفی برای این استان هم به صورت واقعی و هم به صورت مجازی مطرح شد. چنانچه در سایت‌های مختلف صحبت از گزینه‌هایی می‌کردند که اسمشان به ذهن من خطور نکرده بود؛ ضمن اینکه تماس‌های مکرری بواسطه آشنایان با من انجام و طوماری هم امضا شد و من البته از این موضوع که در این استان اینقدر نیرو و مشتاق خدمت هستند خوشحال شدم.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه “به هر ترتیب گزینه‌های مختلفی برای استانداری استان خراسان رضوی مطرح شد که آخرین آنها آقای اسماعیل نجار بود”، گفت: به نظر من ایشان گزینه بسیار مناسب، مؤمن و انقلابی برای استان خراسان رضوی بودند ضمن اینکه ایشان در مسیر سیاست‌های آقای دکتر روحانی نیز گام برمی‌دارند اما در این راستا به آقای نجار (اسماعیل نجار) کم‌لطفی شد و حتی می‌توانم بگویم این کم‌لطفی تا مرز ظلم به ایشان هم پیش رفت. برخی گفتند که آقای نجار از نظر سیاسی و اجرایی مشکل دارد؛ حتی برخی موضوعاتی را که پیش از این رسانه‌ها در کرمان مطرح کرده بودند و با شکایت ایشان حکم قضایی علیه آن رسانه مطرح شده بود به جریان انداختند.

وزیر کشور در ادامه گفت:‌ در همین راستا من از آقای نجار خواهش کردم که در این جلسه حضور داشته باشند تا من از شخصیت ایشان دفاع کنم و البته این را هم بگویم که ایشان را به عنوان معاون خودم در وزارت کشور منصوب کردم و آقای فروزان‌ مهر نیز از این به بعد به عنوان معاون اقتصادی بنده فعالیت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی علیرضا رشیدیان به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی، تاکید کرد: در انتخاب آقای رشیدیان با دفتر مقام معظم رهبری همکاری‌هایی صورت گرفت، ضمن اینکه من ایشان را در زمانی که در دیوان محاسبات مشغول بودند می‌شناختم. البته ایشان از ابتدا جزو گزینه‌های ما بودند؛ البته نه برای استان خراسان رضوی. حال آقای رشیدیان با نگاه جامع، کامل و با توجه به ارتباطات بسیار خوبی که دارند می‌توانند بر استان خراسان رضوی با کمک دیگر مسئولان مؤثر باشند و من هم حمایت از ایشان را وظیفه خود می‌دانم. در واقع همه باید کمک کنیم، چراکه مشهد یک شهر ملی است و باید در همین قامت نقش ایفا کند.

انتهای خبر