منطقه آزاد ارس رتبه دوم مناطق آزاد کشور را کسب کرد

مدیر عامل ارس گفت: متاسفانه در گذشته میانگین هزینه ها از درآمدها پیشی گرفته بود که با اقدامات سنجیده و حساب شده درآمدها از هزینه ها بالاتر رفته و تراز اقتصادی مثبت شد. به گزارش اعتدال پرس، محسن خادم عرب باغی در نشست مشترک شورای اداری منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا اظهار کرد: این سازمان توانست […]

image_pdfimage_print

مدیر عامل ارس گفت: متاسفانه در گذشته میانگین هزینه ها از درآمدها پیشی گرفته بود که با اقدامات سنجیده و حساب شده درآمدها از هزینه ها بالاتر رفته و تراز اقتصادی مثبت شد.

به گزارش اعتدال پرس، محسن خادم عرب باغی در نشست مشترک شورای اداری منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا اظهار کرد: این سازمان توانست در سال ۹۲ در ارزیابی عملکرد رتبه دوم در بین مناطق آزاد کشور را کسب کند.

وی در مدت کوتاه تغییر رویکرد در مناطق آزاد با آغاز دولت یازدهم، منطقه آزاد ارس همسو با سیاست های دولت تدبیر و امید به این مهم دست یافت.

عرب باغی با بیان معیارهای ارزیابی عملکرد مناطق آزاد کشور افزود: منطقه آزاد ارس به واسطه وجود امکانات و تلاش برای بهره وری مطلوب از آنها و افزایش درآمد زایی با رونق تولید و صادرات حایز این رتبه شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: این نتیجه حاصل تهیه و تنظیم برنامه مدون، رعایت کامل قانون، پرهیز از حیف و میل اموال در واحدهای منطقه بوده که از خدمات و تلاش های معاونین و کارکنان تشکر می کنم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته میانگین هزینه ها از درآمدها پیشی گرفته بود که با اقدامات سنجیده و حساب شده درآمدها از هزینه ها بالاتر رفته و تراز اقتصادی مثبت شد.

عرب باغی افزود: در پیشرفت و جذب سرمایه گذاری از رقبای هم تراز سبقت گرفته و در سطح مناطق آزاد با سابقه از جمله کیش حرکت می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با تدوین سند چشم انداز توسعه منطقه آزاد ارس و اجرایی شدن آن از سال ۹۳ شاهد رشد و توسعه و پیشرفت روزافزون این منطقه و به تبع آن رونق اقتصادی شمال غرب کشور خواهیم بود.

منطقه آزاد ارس با تصویب هیات وزیران در سال ۸۴ فعالیت خود را با هدف تولید، اشتغال و صادرات در محدوده ای به وسعت ۲۰ هزار هکتار آغاز کرد که با تحقق این اهداف هم اکنون وسعت این منطقه به ۵۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

هم اکنون بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و سرمایه گذاری با سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد ریالی توانسته است سهم بزرگی در اقتصاد کشور داشته باشد.

انتهای خبر