آیت‌الله سیدمحمدمهدی دستغیب درگذشت/ پیام تسلیت رییس جمهوری به مناسبت درگذشت آیت الله دستغیب شیرازی

تولیت پیشین آستان سید احمد بن‌ موسی(ع) در نجف اشرف به رحمت حق پیوست. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی دستغیب تولیت پیشین آستان مقدس احمدبن موسی(ع) در نجف اشرف در حال زیارت دعوت حق را لبیک گفت. آیت‌الله سید مهدی دستغیب تا ماه گذشته تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ(ع) را بر عهده داشت. […]

image_pdfimage_print

تولیت پیشین آستان سید احمد بن‌ موسی(ع) در نجف اشرف به رحمت حق پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی دستغیب تولیت پیشین آستان مقدس احمدبن موسی(ع) در نجف اشرف در حال زیارت دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله سید مهدی دستغیب تا ماه گذشته تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ(ع) را بر عهده داشت.

وی نزدیک به ۳۰ سال تولیت این آستان مقدس را بر عهده داشت تا اینکه چندی پیش این مسئولیت خطیر از جانب رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری سپرده شد.

پیام تسلیت رییس جمهوری به مناسبت درگذشت آیت الله سیدمحمد مهدی دستغیب شیرازی

رییس جمهوری در پیامی درگذشت آیت الله سیدمحمد مهدی دستغیب شیرازی را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه، مردم استان فارس و خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام تسلیت آورده است: خبر درگذشت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله سیدمحمد مهدی دستغیب شیرازی که در ایام حزن انگیز فاطمیه و در جوار حرم مطهر مولایش حضرت امیرالمومنین علی(ع) به دیدار معبود شتافت، موجب تاثر و تالم خاطر فراوان شد.

رییس جمهوری افزوده است: این روحانی خدوم و خلیق که سالیان طولانی از عمر پر برکت خود را در مسیر پاسداشت حریم ولایت و فرهنگ علوی صرف کرد، منشاء خدمات فرهنگی و اجتماعی فراوانی بود که ثمرات آن در جامعه ماندگار و در آخرت، ذخیره پربار خواهد بود.

روحانی در این پیام اظهار داشته است: این جانب مصیبت وارده را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه، مردم قدرشناس استان فارس و خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت عرض کرده از درگاه خداوند متعال، برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان و بستگان صبر و اجر مسئلت دارم.

انتهای خبر