بی تدبیری و ناامیدی، ارمغان سیستم حمل و نقل استان به گردشگران نوروزی/ نقره داغ مسافران در تبریز، هادیشهر و…

ویژه اعتدال پرس/تعطیلات عید نوروز و سال نو، مهمترین طولانی ترین و بزرگترین جشن ملی سال است که بیشترین حجم گردشگران سال و عموما تنها مسافرت سالیانه مردم کم بضاعت در این ایام صورت می گیرد و از همین روست که تلاش های فراوانی برای ثبت لحظات به یادماندنی در مهمترین ایام تعطیلات سالیانه انجام می شود […]

image_pdfimage_print

ویژه اعتدال پرس/تعطیلات عید نوروز و سال نو، مهمترین طولانی ترین و بزرگترین جشن ملی سال است که بیشترین حجم گردشگران سال و عموما تنها مسافرت سالیانه مردم کم بضاعت در این ایام صورت می گیرد و از همین روست که تلاش های فراوانی برای ثبت لحظات به یادماندنی در مهمترین ایام تعطیلات سالیانه انجام می شود و تقریبا تمام دستگاهها و نهادهای اجرایی و خدماتی خود را مکلف می بینند که با حداکثر ظرفیت و بهترین برنامه ریزی، خود را در ثبت این لحظات شیرین و به یادماندنی شریک و پیشگام سازند.

امسال نیز همچون دیگر نقاط کشور، در استان آذربایجان شرقی هم تلاش های زیادی شد تا بخصوص مسافران و گردشگران نوروزی تعطیلات خوش تری داشته باشند هرچند امسال به علت حجم بالای تغییر و تحولات مدیریتی و تازه کار بودن اغلب مدیران درگیر در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان، پیش بینی برخی نواقصات در این زمینه می رفت ولی ضعف مشهود سیستم حمل و نقل عمومی دورن شهری و برون شهری و عدم نظارت و برنامه ریزی مطلوب متولیان مربوطه باعث شد که اغلب مسافران نوروزی شاهد قیمتهای سرسام آور و لجام گریخته کرایه ها و برخی بی نظمی ها و عدم سرویس دهی وسایط نقلیه درون شهری و برون شهری در تبریز و برخی شهرها بخصوص شهر توریستی و پرتردد هادیشهر در شهرستان جلفا باشند.

گزارشات متعدد رسیده به اعتدال پرس از طرف مخاطبان این پایگاه خبری، حاکی است نرخ های سرسام آوری که در سایه عدم نظارت و بی تدبیری مسئولان حمل و نقل استان، در روزهای تعطیل و برفی بویژه در سواری های بین شهری تا 3 برابر نیز اوج گرفته بود، بسیاری از مسافران نوروزی استان را نقره داغ  کرده و موجب شد تا شیرین ترین لحظات سال را با تلخکامی به پایان برسانند.

این گزارش حاکی است نقطه اوج این وضعیت تاسف انگیز، در پایانه مسافربری غرب تبریز(میدان آذربایجان) و سواریهای شخصی و عمومی خروجی از این پایانه و همچنین ترمینال همیشه بی نظم هادیشهر بود که از دو روز مانده به آغاز سال تا اخرین روز تعطیلات شاهد هرج و مرج و کرایه های لجام گریخته  تا 300 درصد بالاتر از نرخ های قانونی بود. در حالیکه هیچ یک از مسئولین میانی و یا ارشد این دو حوزه  کمترین اطلاع و نطارتی را در این زمینه نداشتند!

images   1321685408 

همچنین در شهر تبریز نیز بخصوص در روزهای بارانی و بارش برف و یا روزهای تعطیلی رسمی، تاکسی های درون شهری از سرویس دهی به مسافران و دیگر شهروندان امتناع کرده و در صورت سرویس دهی نیز با قیمتهای سرسام آور و فاقد نظارت مدیران متولی، تلاش بی وقفه ای در برباد دادن زحمات دیگر بخشها و مسئولان و ثبت اوقات تلخ به یادماندنی! در شیرین ترین ایام سال داشتند.

البته در کنار این موارد، باید موراد دیگری چون پشت لیست ماندن بسیاری از افراد در صف تهیه بلیط قطار و هواپیما، کیفیت نه چندان مطلوب سیستم حمل و نقل استان و …. را نیز باید به این لیست اضافه کرد که البته هرکدام شرح مفصل خود را دارد و در گزارشات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر