سوء مدیریت و تسامح همچنان ادامه دارد/ داستان تکراری افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در تبریز و مخالفت شورا

 این اقدام خودسرانه افزایش نرخ کرایه ها برای چندمین بار طی سالهای گذشته است که علی رغم اعتراض گسترده مردم و رسانه ها با تسامح و سوء مدیریت مسئولان همراه می شود. بطوریکه………… .  /اعتدال پرس/ با وجود اینکه شورای شهر تبریز با رای منفی خود به لایحه دو فوریتی افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه در […]

image_pdfimage_print
 این اقدام خودسرانه افزایش نرخ کرایه ها برای چندمین بار طی سالهای گذشته است که علی رغم اعتراض گسترده مردم و رسانه ها با تسامح و سوء مدیریت مسئولان همراه می شود. بطوریکه………… . 

/اعتدال پرس/ با وجود اینکه شورای شهر تبریز با رای منفی خود به لایحه دو فوریتی افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه در این شهر مخالفت خود را اعلام کردند ولی کرایه تاکسی در بخش اعظمی از مسیرهای این شهر افزایش 30 تا 40 درصدی داشته است.

 بسیاری از رانندگان تاکسی در تبریز، در عملی خودسرانه و بی توجه به قانونی یا غیر قانونی بودن اقدام خود ، پیش از تصویب لایحه و تعیین تکلیف مراجع قانونی، اقدام به افزایش نرخ کرایه ها کرده و موجب اعتراض شهروندان شده است. در حالیکه مردم از منتخبان خود در شورا انتظار اعمال نظارت و جدیت در حفظ حقوق شهروندی داشته و چنین اقداماتی در نهایت، موجب کمرنگ شدن وجهه و اقتادر پارلمان شهری نزد افکار عمومی می شود.

این گزارش می افزاید، این لایحه که با نامه رسیده از سوی سازمان تاکسیرانی تبریز در جلسه اخیر شورای شهر مطرح شد به دلیل عدم رای اعضا به تصمیم‌گیری فوری در مورد این موضوع فعلاً برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده شد.

طبق این نامه، سازمان تاکسیرانی تبریز خواستار افزایش 30 درصدی در کرایه تاکسی، افزایش 30 درصدی اتوبوس‌های بخش دولتی و افزایش 35 درصدی کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی است.

در این جلسه رسول درسخوان، عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه طرح افزایش کرایه وسایل نقلیه هنوز در پایتخت هم مسکوت مانده، خواستار رسیدگی و بررسی بیشتر این موضوع شد.

وی گفت: نرخ پیشنهادی افزایش 30 درصدی به یکباره رقم زیادی است و قطعاً نارضایتی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

اصغر عابدزاده دیگر عضو شورای شهر نیز پیشنهاد توقف اجرای این طرح تا مشخص شدن نرخ‌ها پس از مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی را مطرح کرد.

در این بین ایرج شهین باهر، عضو شورای شهر تبریز نیز اظهار داشت: چرا باید منتظر باشیم همکاران سازمان تاکسیرانی و رانندگان خود بیایند و در صحن شورا نسبت به نرخ‌های قبلی اعتراض کنند؟

وی اظهار کرد: اگر در بخش‌های دیگر تورم و گرانی هست باید دقت کنیم که این گرانی شامل رانندگان تاکسی هم می‌شود.

عابدزاده افزود: امروز در تبریز راننده‌های زیادی هستند که حتی نمی‌توانند حق بیمه تامین اجتماعی خود را پرداخت کنند، در چنین شرایطی چرا باید منتظر بمانیم تا هر وقت قیمت حامل‌های انرژی گران شد، طرح افزایش نرخ کرایه‌ها را بررسی کنیم.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، این اقدام خودسرانه افزایش نرخ کرایه ها برای چندمین بار طی سالهای گذشته است که باوجود اعتراض گسترده مردم و رسانه ها با تسامح و سوء مدیریت مسئولان همراه می شود. بطوریکه علی رغم ادعاهای مختلف مسئولان تاکسیرانی مبنی بر برخورد قاطع با متخلفان، این همیشه رانندگان بوده اند که قدرت خود را به مسئولان و مردم تحمیل کرده اند.

درخواست افزایش کرایه ها در حالی است که طبق قانون، فقط سالی یکبار امکان افزایش قیمت وجود دارد(همچون اقشار آسیب پذیری چون کارمندان و کارگران و …) ولی تاکسی های تبریز بخصوص در مناطق مرفه نشین شهر مثل ولیعصر، آبرسان، زعفرانیه و نیز مبادی ورودی و پایانه های مسافربری شهر، هرچندماه یکبار اقدام به افزایش نرخ کرده و علاوه بر آن به بهانه نبود پول خرد یک افزایش قیمت مضاعف دیگری را نیز بر شهروندان بی دفاع تحمیل می کنند.

این در حالی است که مشکلات دیگری چون عدم سرویس دهی مناسب تاکسی ها در زمان بارندگی و بارش برف و دربستی کار کردن آنها از انتقادات همیشگی و ثابت مردم از این سیستم می باشد و شهروندان انتظار دارند اعضای شورای شهر و مدیریت عالی شهرداری در خصوص این سوء مدیریت ها اقدام قاطع و اساسی به عمل آورند.

انتهای خبر