سوغات عفونی مسافران کشورهای همسایه برای مردم استان/ اعتراف رسمی شیوع بیماری های عفونی در آذربایجان شرقی

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز گفت: در چند سال گذشته بیماری های عفونی در آذربایجان شرقی رشد یافته و علت اصلی این موضوع، حضور بیماران کشورهای همسایه است.  به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، حسین خسروشاهی چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه بهداشت شهرستان تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: شیوع بیماری ایدز […]

image_pdfimage_print

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز گفت: در چند سال گذشته بیماری های عفونی در آذربایجان شرقی رشد یافته و علت اصلی این موضوع، حضور بیماران کشورهای همسایه است.

 به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، حسین خسروشاهی چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه بهداشت شهرستان تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: شیوع بیماری ایدز در کشور ما قابل انکار نیست و ضرورت دارد که بر این امر رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: در آذربایجان شرقی شاخص های پایه های سلامت پیشرفت خوبی داشته و افزایش آگاهی های عمومی در این میان بسیار موثر بوده است.

خسروشاهی با اشاره به افزایش شیوع بیماری سل در استان  گفت: شیوع گسترده بیماری سل، آذربایجان شرقی را با مشکلات جدی روبرو کرده که رسیدگی به این امر ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: حضور بیماران کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان یکی از علت های اصلی شیوع بیماری سل در این استان است.

انتهای خبر