اقدامی غیرمنتظره از سوی جبارزاده: اعزام پزشکان به خارج با هزینه استاندار آذربایجان شرقی

پزشکان متخصص و استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هزینه شخص استاندار آذربایجان شرقی برای آموزش آخرین فناوری های علم پزشکی به خارج از کشور اعزم می شوند. به گزارش اعتدال پرس ،استاندار آذربایجان شرقی در مراسم اهدای دستگاه ˈ گاما اسکنˈ به دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تاکید براینکه استادان و پزشکان متخصص در […]

image_pdfimage_print

پزشکان متخصص و استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هزینه شخص استاندار آذربایجان شرقی برای آموزش آخرین فناوری های علم پزشکی به خارج از کشور اعزم می شوند.

به گزارش اعتدال پرس ،استاندار آذربایجان شرقی در مراسم اهدای دستگاه ˈ گاما اسکنˈ به دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تاکید براینکه استادان و پزشکان متخصص در رشته های مختلف باید آخرین فناوری و علوم روز جهان را فرا گیرند، گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید با بررسی دقیق آخرین فناوری های روز علم پزشکی و انتقال آن به من زمینه اعزام استادان و پزشکان را به خارج از کشور فراهم کند.

اسماعیل جبارزاده افزود: اعتقاد راسخ به شماره یک بودن تبریز و آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف و به ویژه علوم پزشکی را دارم برای همین هزینه های اعزام متخصصان برای فراگیری آخرین علوم روز دنیا را خود پرداخت خواهم کرد.
وی گفت: برای آموزش پزشکان اعزامی هر کشوری که صاحب آن فناوری باشد، باید به زودی اقدام شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در استان آخرین تلاش هایم را برای انتقال آخرین دستگاه ها و تجهیزات مدرن پزشکی به منطقه و تبریز انجام می دهم، گفت: من به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قول مساعد می دهم اعتبارات و منابع مالی لازم را برای انتقال آنها به منطقه تامین کنم.
جبارزاده سیاست دولت یازدهم در زمینه بخش سلامت را برداشتن تبعیض بین بخش دولتی و غیردولتی دانست و افزود: در این زمینه نباید تفاوتی بین این دو بخش قایل شد.وی گفت: دولت به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی در عرصه های مختلف به ویژه بهداشت و درمان نیست، بلکه در تلاش است با حمایت از این بخش به توسعه سلامت و درمان مردم کمک کند.
جبارزاده ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی هم باید رسالت نظارت خود بر بخش خصوصی و دولتی را به خوبی انجام دهد تا شاهد نابسامانی در این بخش همچون گذشته نباشیم.
وی ابراز امیدواری کرد با انتقال آخرین تکنولوژی علم پزشکی به آذربایجان شرقی و استفاده از تجربیات و تبحر استادان برجسته و پزشکان حاذق هیچ بیماری از این استان برای درمان به خارج از این استان اعزام نشود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت خود مراقبتی در بخش سلامت جامعه، اظهار کرد: با تحقق این موضوع در کشور ۴۰ درصد از مراجعه به پزشک و ۵۰ درصد تعداد بستری ها در مراکز درمانی به دلیل بیماری های مزمن کاهش پیدا می کند.
محمدحسین صومی افزود: اولویت برنامه های کاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز تلاش برای تحقق خود مراقبتی در بین خانواده ها است و در مرحله اول تلاش داریم از طریق مدارس و آموزش دانش آموزان وارد این عرصه شویم.
در پایان این مراسم دستگاه ˈ گاما اسکنˈ توسط استاندار آذربایجان شرقی به رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اهدا شد.
این دستگاه که با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار توسط متخصصان مهندسی پزشکی کشور ساخته شده است، جزو پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی است که قابلیت تصویربرداری از بافت های سرطانی را حین اعمال جراحی دارد.
گاما اسکن کاربردهای دیگری نیز در بخش های مختلف جراحی پزشکی دارد.

انتهای خبر