فهرست نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان و دولت در انتخابات شورای شهر تهران

روزنامه بهار که از رسانه های نزدیک به جریان اصلاحات  است در شماره شنبه بیست و چهارم فروردین به نقل از منابع غیر رسمی از از جمع‌بندی اصلاح‌طلبان برای حضور در این دوره از انتخابات شوراها خبر داده است. نعیمه اشراقی (نوه آیت الله خمینی) و محسن هاشمی (فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی) از جمله شناخته‌شده‌ترین […]

image_pdfimage_print

روزنامه بهار که از رسانه های نزدیک به جریان اصلاحات  است در شماره شنبه بیست و چهارم فروردین به نقل از منابع غیر رسمی از از جمع‌بندی اصلاح‌طلبان برای حضور در این دوره از انتخابات شوراها خبر داده است. نعیمه اشراقی (نوه آیت الله خمینی) و محسن هاشمی (فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی) از جمله شناخته‌شده‌ترین نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران هستند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از این روزنامه، جواد اطاعت (از مدیران وزارت کشور در دوره محمد خاتمی)، مهدی‌حجت (معاون وزارت مسکن در دوره محمد خاتمی)، سهیلا جلودارزاده (از نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی)، محمد باقرنوبخت (دبیرکل حزب اعتدال و توسعه)، محمدجواد حق‌شناس (از چهره های حزب اعتماد ملی به دبیرکلی مهدی کروبی)، مرتضی‌حاجی (وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی) و مرتضی بانک (معاون وزارت امور خارجه در دوره کمال خرازی) هم از دیگر نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر محسوب می شود.

“روزنامه بهار از قول “محافل خبری” نوشته که هدیه تهرانی (بازیگر سینما)، حمید استیلی، علی دایی (از فوتبالیست های سابق تیم ملی) و حسین رضازاده (قهرمان سابق وزنه برداری جهان) تعدادی از نامزدهای مورد نظر دولت محمود احمدی نژاد برای ورود به شورای شهر تهران هستند”

هادی ساعی (عضو سابق تیم ملی تکواندو و از اعضای فعلی شورای شهر تهران)، معصومه ابتکار، احمد مسجدجامعی (هر دو عضو کابینه محمد خاتمی و از اعضای فعلی شورای شهر تهران) در فهرست احتمالی که روزنامه بهار منتشر کرده، حضور دارند.

روزنامه بهار در گزارش خود گفته است که در فهرست اصولگرایان مهدی چمران (رئیس فعلی شورای شهر تهران و از هواداران محمدباقر قالیباف شهردار تهران) و حسن بیادی (عضو فعلی شورا) و چهره هایی از نزدیکان محمدرضا باهنر (نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ) حضور خواهند داشت.

این روزنامه از قول “محافل خبری” نوشته که هدیه تهرانی (بازیگر سینما) حمید استیلی، و علی دایی (از فوتبالیست های سابق تیم ملی) حسین رضازاده (قهرمان سابق وزنه برداری جهان) تعدادی از نامزدهای مورد نظر دولت محمود احمدی نژاد برای ورود به شورای شهر تهران هستند.

چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه ۲۴ خرداد برگزار شود.

این دوره از انتخابات شوراها با تاخیری حدودا دو ساله برگزار می شود.

بنابر مصوبه مجلس در تابستان سال ۱۳۸۹، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان برگزار می شود.

ثبت‌نام از نامزدهای چهارمین‌دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا از دوشنبه ۲۶ فروردین آغاز می‌شود و به مدت یک  هفته هم ادامه خواهد داشت.

رسیدگی و بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها بر خلاف نامزدهای دیگر انتخابات در ایران بر عهده شورای نگهبان نیست و هیاتی متشکل از نمایندگان مجلس بر آن نظارت دارند.

انتخابات شوراها به دلیل کثرت کرسی های نمایندگی در شهرها و روستاهای ایران بیشترین تعداد نامزدهای نمایندگی را دارد.

انتهای خبر