معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، وعده عزل هراتی را داد/ حاشیه های یک انتصاب جنجالی در دانشگاه آزاد

در پی اوج گرفتن اعتراضات نسبت به انتصاب عبدالحسین هراتی به سرپرستی  اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد، طه هاشمی، معاون فرهنگی این دانشگاه وعده داد فرد مناسبی جایگزین هراتی خواهد شد. به گزارش اعتدال پرس، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع انتصاب هراتی در […]

image_pdfimage_print

در پی اوج گرفتن اعتراضات نسبت به انتصاب عبدالحسین هراتی به سرپرستی  اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد، طه هاشمی، معاون فرهنگی این دانشگاه وعده داد فرد مناسبی جایگزین هراتی خواهد شد.

به گزارش اعتدال پرس، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع انتصاب هراتی در دانشگاه آزاد را پیگیری کرد و نتیجه چنین شد که مسئولان دانشگاه آزاد حکم عزل وی را امشب امضا می‌کنند.

محمد زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به پیگیری انتصاب غلامحسین هراتی در دانشگاه آزاد توسط مجلس گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع انتصاب هراتی در دانشگاه آزاد را پیگیری کرد و نتیجه چنین شد که مسئولان دانشگاه آزاد حکم عزل وی را امشب امضا می‌کنند.

فارس نوشته است: انتصاب عبدالحسین هراتی که به حکم طه هاشمی سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد شده بود، واکنش تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهیان را به دنبال داشته است.

روزنامه وطن امروز هم نوشت: در پی اوج گرفتن اعتراضات نسبت به انتصاب عبدالحسین هراتی به سرپرستی  اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد، طه هاشمی، معاون فرهنگی این دانشگاه وعده داد فرد مناسبی جایگزین هراتی خواهد شد.

به گزارش «وطن امروز»، هراتی که در جریان فتنه ۸۸ اظهارات تند داشته و نسبت به حضرت امام(ره) هتاکی کرده، اخیرا با حکم طه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد به سمت سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب شده است.

این انتصاب با موجی از اعتراضات گسترده بویژه در محیط دانشگاهی مواجه شد و اکنون که این اعتراضات شدت یافته، طه هاشمی وعده داده فرد دیگری را جایگزین هراتی خواهد کرد.

دیروز معاون فرهنگی دانشگاه آزاد درباره انتصاب این فرد با بیان اینکه مسؤولان پیشینه کامل افرادی را که قرار است منصوب شوند، نمی‌دانند و برهمین اساس استعلام‌هایی صورت می‌پذیرد، گفت: یک روال عادی برای انتخاب مدیران در دانشگاه‌ آزاد وجود دارد.

همه مدیران پیشینه افراد را نمی‌شناسند و بنده هم پیشینه هراتی را نمی‌دانستم. از دو ماه قبل استعلام برای انتصاب هراتی از مراجع ذی‌صلاح صورت گرفته بود و نکته منفی در این استعلام‌ها مشاهده نشده بود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه سیاسی نیست و نمی‌خواهد کار سیاسی کند، به فارس گفت: کسانی می‌توانند در این دانشگاه حضور داشته باشند که صاحب‌نظر در مباحث علمی باشند و سابقه سوء نداشته باشند.

طه هاشمی در واکنش به انتصاب عبدالحسین هراتی- کسی که اندیشه‌های امام(ره) را سخیف و شرک‌آلود می‌داند- در دانشگاه آزاد گفت: اگر مواردی که در سایت‌ها مطرح شده صحت داشته باشد، قطعا فرد دیگری جایگزین وی می‌شود. هرچند احتمال می‌دهم تشابه اسمی در این زمینه صورت پذیرفته باشد چرا که در این صورت نباید استعلام‌ها مثبت می‌شد.

این اظهارات طه هاشمی در واقع نتیجه مثبت استعلام‌ها برای انتصاب هراتی را نشان می‌دهد. طه هاشمی در همین رابطه در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به انتصاب هراتی به نسیم گفت: این حرف‌ها را به دستگاه‌هایی بگویید که از آنها استعلام کرده‌ایم. وی افزود: از حراست، بازرسی و نهادهای امنیتی استعلام کردیم، نظرشان مثبت بود، ما مقصر نیستیم. معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در ادامه تصریح کرد: همه کسانی که مستنداتی در این باره دارند، به ما بدهند تا سریعا اقدام کنیم. در کنار طه هاشمی، رئیس دانشگاه آزاد هم به این ماجرا ورود کرده است.

میرزاده در نامه‌ای به رئیس کمیسیون آموزش مجلس، با اشاره به انتقادات صورت گرفته درباره انتصاب مدیرکل دفتر اسناد و مدارک این دانشگاه، اعلام کرد: معاون فرهنگی دانشگاه در حال بررسی موضوع است تا در صورت اثبات مطالب، از ادامه همکاری با نامبرده جلوگیری کند. این اظهارات و اقدامات از سوی دانشگاه آزاد به معنای وعده آنها برای برکناری هراتی است. این در حالی است که روز گذشته نیز برخی دیگر از تشکل‌های دانشجویی با صدور بیانیه‌ها و اطلاعیه‌هایی نسبت به انتصاب هراتی اعتراض کردند. دیروز ۴۵ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل طی بیانیه‌ای در واکنش به انتصاب عبدالحسین هراتی در دانشگاه آزاد نسبت به تقویت اندیشه‌های انحرافی در دانشگاه آزاد هشدار دادند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «در طول چند ماه اخیر بارها هشدار داده بودیم که برخی تحرکات در دانشگاه آزاد، تامل‌برانگیز و نامبارک است اما هربار مسؤولان این دانشگاه بر صیانت از آرمان‌های امام و انقلاب تاکید می‌کردند و داعیه خط امامی بودن اصیل را به رخ دانشجویان می‌کشیدند که مگر می‌شود ما مسؤولان دانشگاه باشیم و به امام خمینی(ره) اهانتی شود؟! اکنون آقایان مسؤول این انتصاب را چگونه پاسخ می‌دهند که این بار نه گمانه‌زنی و نه خیال‌پردازی است بلکه واقعیتی اسفبار است که بارها و پیش از این هشدار آن را داده بودیم».

به گزارش «نسیم» و به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، عبدالحسین هراتی که اخیرا و پس از ریاست دکتر میرزاده بر دانشگاه آزاد از استرالیا به ایران بازگشته است حالا با حکم آقای طه هاشمی مسئول ثبت، ضبط و حفاظت از اسناد و مدارک دانشگاه آزاد شده است. گفتنی است وی مشاور فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای رئیس مجمع تشخیص نیز می باشد.

عبدالحسین هراتی کیست؟

عبدالحسین هراتی

آنچه از عبدالحسین هراتی در فضای مجازی منتشر شده، نامه ای از سوی وی به مهدی کروبی است که نمایه کاملی از وی بیان می کند.

سایت های ضدانقلاب متن نامه وی را منتشر کرده اند؛
وی در این نامه از مهدی کروبی با عنوان دلاور جنبش سبز یاد کرده و می نویسد: من حضرت عالی و آقای مهندس موسوی و خانم زهرا رهنورد را اکنون مصادیق عالمان قائم به قسط میدانم که خداوند آنان را در کنار پیامبران نشانده و وجود آنان را شاهد بر کلمه توحید دانسته است.

وی با گلایه از یاد امام از سوی مدعیان خط امام می نویسد: از اینکه شما و مهندس موسوی عزیز پیوسته در سخنان خود از” امام ” یاد می کنید، من و بسیاری دیگر در رنج بوده ایم اما پیوسته خود را اینگونه توجیه می کرده ایم که شرایط مبارزه در ایران چنین اقتضایی دارد و لذا خون جگر می خوردیم و سکوت اختیار کرده بودیم، اما سخنان اخیر آقای مهاجرانی که در آن فرموده بودند: هر کس امام و روحانیت را قبول ندارد متعلق به جنبش سبز نیست، طاقت از کف ربود. منتظر بودم که جوابی به این سخن سخیف از طرف رهبران جنبش داده شود که خوشبختانه دو سه روز پیش موسوی عزیز این جواب را داد و گفت که هرکس در هر کجا از عدالت طرفداری کند عضو جنبش سبز است.

وی بدون یاد کردن از جنایت های منافقین مدعی شده است: دهه شصت تونل وحشت تاریخ معاصر ایران بود. دهه ای که همه خشونتها و جنایتها و تحجر ها و بدعتهای غیر انسانی و ضد توحیدی و شرک آلود آن به نام ” امام خمینی” در تاریخ ما ثبت و ضبط شده است و کسی را یارای پاک کردن آن از این تاریخ نیست.

وی ادامه می دهد: تورا به خدا در زنده کردن “امام” نکوشید که این” امام” زنده شدنی نیست بلکه افیون مرگی است که طرفداران خود را به محاق نیستی میکشد.
هراتی در بخشی از نامه خود با اشاره به آیه الم تر الی الذین بدلوا نعمت الله کفرا و احلوا قومهم دارالبوار آیا ندیدی کسانی را که نعمتهای خدا را به کفر تبدیل کردند و مردم خویش را به دیار نیستی راندند ابراز عقیده کرده بود: خدایا، این قرآن تو چه بزرگ است، گویی این آیه همین امروز در مورد “امام خمینی” نازل شده است.

هراتی با کنابه به موسوی و کروبی گفته بود: کجای امروز شما به “امام خمینی” و افکار او واعمال او شباهت دارد؟آیا شما ولایت مطلقه را قبول دارید؟ بگویید تا ما تکلیف خودمان را بدانیم! آیا شما جنایات سال ۶۷ را تأیید می کنید؟ به خدا قسم میدانم که نمی کنید و حتی اگر روزی خدای ناکرده از زبان شما بشنوم که آنرا توجیه می کنید باز نیز قسم خواهم خورد که در نفس خود از آن متنفرید و به توجیه پناه آورده اید.

وی با بی شرمی مدعی شد: بخدا قسم آنچه که در کهریزک اتفاق افتاد مصداق کوچکی بود از شکنجه ها و کشتارهای دهه شصت در زندانهای “امام خمینی”.
هراتی با طرح اتهام هایی به نظام و امام خمینی نوشت: مگر منتظری نگفت که ولایت مطلقه شرک است؟ و مگر “امام خمینی” واضع تئوری ولایت مطلقه نبود؟
وی با شرک آلود خواندن حکم امام خمینی در خصوص ولایت فقیه گفته بود: سالها پیش از وقوع انقلاب اسلامی “حضرت امام” همه سخنان خود را در کتاب “ولایت فقیه” و فاجعه بار تر از آن درکتاب “کشف الاسرار” گفته بود. اما مگر در آن روزگار کسی جرات این را بخود میداد که آن اندیشه های سخیف را نقد کند؟
حالا چنین فردی با این دیدگاه ها –که خبرنامه دانشجویان ایران تنها بخش هایی از اعتقادات وی را منتشر کرده است- سکان دار یکی از پست های دانشگاه آزاد شده است و شنیده شده است.

انتهای خبر