روایت متناقض رئیس و معاون از شاخص توسعه آذربایجان شرقی/ معاون استاندار، آمار استاندار را رد کرد!

“مسجدی:آذربایجان همچنان پیشرو است/جبارزاده:افت شدید آذربایجان‌شرقی در شاخص‌های توسعه”   درحالیکه دکترجبارزاده از زمان روی کار آمدن خود در استانداری آذربایجان شرقی در اظهارات متعدد خود وضعیت استان در شاخص های توسعه و اقتصادی را نگران کننده و روند ۸ساله گذشته را منفی بیان می کرد ولی سخنان اخیر معاون برنامه ریزی استاندار، ارزیابی های استاندار را باطل و استان را […]

image_pdfimage_print

“مسجدی:آذربایجان همچنان پیشرو است/جبارزاده:افت شدید آذربایجان‌شرقی در شاخص‌های توسعه”

 

درحالیکه دکترجبارزاده از زمان روی کار آمدن خود در استانداری آذربایجان شرقی در اظهارات متعدد خود وضعیت استان در شاخص های توسعه و اقتصادی را نگران کننده و روند ۸ساله گذشته را منفی بیان می کرد ولی سخنان اخیر معاون برنامه ریزی استاندار، ارزیابی های استاندار را باطل و استان را همچنان پیشرو معرفی کرد.

به گزارش اعتدال پرس، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی در حاشیه دومین طرح معرفی شرکت های برتر آذربایجان گفت: شاید به زعم ما آذربایجان در سالهای اخیر در میزان برخورداری از اقتصاد ملی کاهش فاحشی داشته ولی این شاخص درستی نیست و آذربایجان همچنان پیشروست.

فرخ مسجدی در گفت و گو با نصرنیوز افزود: با توجه به جایگاه صنعتی و اقتصادی استان، شاخص های مختلفی در منطقه ما وجود دارد که با ارزیابی های متنوع می توان رتبه بندی های مختلفی انجام داد.

وی با بیان اینکه آذربایجان جزو استان های صنعتی است که از لحاظ اقتصادی پیشرو است، اظهار داشت: شاخص های مثل ایجاد رشته هایی جدیدی که سهم استان ما در این زمینه بسیار قابل توجه است.
مسجدی تاکید کرد: علاوه بر بحث های فرهنگی، تاثیرگذاری راهبردی آذربایجان بسیار قابل توجه است به طوری که این جایگاه در سطح ملی هم قابل قبول و مورد تاکید است. تحولات اقتصادی، بهبود و جهشی است که ریشه ای بودن آن هدف و منظور اصلی ماست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به وضعیت خوب استان در زمینه جذب سرمایه گذار گفت: آذربایجان به جز نفت و گاز به زعم آمارهای موجود یکی از استان های پیشرو در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی بوده و توانسته رتبه یک کشوری در این مورد را به خود اختصاص دهد.
به گفته وی، تعداد واحدهای در حال احداث در استان ما که پروانه ساخت دریافت کرده اند، بی شمار است.مسجدی یادآور شد: ما در آذربایجان همایش هایی تحت عنوان توسعه صادرات داریم که همین نشان دهنده این موضوع است که استان ما در این زمینه حرفی برای گفتن دارد.معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با تمام اینها باز هم این وضعیت قانع کننده نیست و باید با برنامه ریزی های دقیق تر رو به ارتقا و بهبودی هر چه بیشتر اوضاع حرکت کنیم. 

انتقاد جبارزاده از افت شدید آذربایجان‌شرقی در شاخص‌های توسعه

b19515

سخنان مسجدی در حالیست که استاندار آذربایجان‌شرقی بارها با انتقاد صریح از افت شدید رتبه استان در شاخص های مختلف توسعه، عملکرد هشت سال گذشته استان را به چالش کشیده است.

به گزارش اعتدال پرس هفته پیش بود که جبارزاده در آیین تجلیل از معلمان نمونه آذربایجان‌شرقی با تکرار انتقاد خود از جایگاه آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه بسیاری از شاخص‌های توسعه استان از جمله آموزش و پرورش شدیدا افت کرده است، افزود: اطمینان دارم که با حضور و مشارکت معلمان می‌توانیم این شاخص‌ها را ارتقا دهیم، مهم این است که معلمان باید به نقش خود باور داشته باشند و در تمام ابعاد توسعه استان نقش ایفا کنند.

استاندار گفت: امروزه کشورهایی که به دنبال توسعه هستند بحث تعلق به آب و خاک و ملیت را احیا می‌کنند و ما باید در کنار مسایل دینی مباحث ملی را تقویت کنیم.

معاون سیاسی استاندار:
افول رتبه آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف کشور/ 
آذربایجان‌شرقی دیگر جزو ۵ استان برتر کشور نیست

علاوه بر آن، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی هم در تایید سخنان استاندار گفته بود: متاسفانه در طول ۱۰ سال گذشته، در حوزه‌های مختلف، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … بر خلاف انتظار از جایگاه دهم هم پایین‌تر رفته‌ایم.

سعید شبستری در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در مقطع کنونی در معلمان استان این توانمندی را می‌بینیم که با مدیریت جهادی خود ارزش‌های استان و شهر اولین‌ها را احیا کرده و با جبران گذشته آذربایجان را به جایگاه شایسته خود رهنمون کرده‌اند.
خبرهای مرتبط :

جبارزاده :  در طول سالهای گذشته وضعیت آذربایجان شرقی از نظر شاخصهای توسعه افت کرده است

استاندار: آذربایجان ‌شرقی در بسیاری از بخش‌ها وضعیت خوبی ندارد

گزارش ویژه اعتدال پرس: تنزل جایگاه صنعتی آذربایجان شرقی و سهم شمالغرب کشور از تولید ناخالص ملی

 

انتهای خبر