تبریز میزبان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور/نواداد:مهم ترین دستاورد جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی، معرفی ظرفیت های استان به کشور است+گزارش تصویری

رئیس صدا وسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها در تبریز، یک فرصت ارزشمند برای معرفی قابلیت‌های استان به ویژه شهر تبریز از طریق این رویداد مهم فرهنگی است. به گزارش اعتدال پرس، نواداد ظهر امروز در نشست خبری با  خبرنگاران استان، جشنواره تولیدات صداو سیما را مهم ترین رویداد فرهنگی […]

image_pdfimage_print

رئیس صدا وسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها در تبریز، یک فرصت ارزشمند برای معرفی قابلیت‌های استان به ویژه شهر تبریز از طریق این رویداد مهم فرهنگی است.

به گزارش اعتدال پرس، نواداد ظهر امروز در نشست خبری با  خبرنگاران استان، جشنواره تولیدات صداو سیما را مهم ترین رویداد فرهنگی کشور برشمرد و گفت: مهم ترین دستاورد این جشنواره برای استان آذربایجان شرقی معرفی ظرفیت ها و پتانسل های موجود استان به کشور است.

وی افزود: با وجود کاندید شدن کلانشهرهای دیگر، همکاری و مشارکت مطلوب استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری کلانشهر تبریز منجر شد تا صدا و سیما میزبانی هجدهمین دوره از جشنواره تولیدات صداوسیما را به تبریز محول نماید.

 رئیس صداو سیمای استان خاطر نشان کرد: آنچه این جشنواره را با جشنواره های قبلی متفاوت و متمایز کرده است، ایجاد ظرفیت برای معرفی استان در شبکه های استانی کشور و همچنین شبکه شما است.

وی اظهار کرد: ۱۳ عنوان برنامه کوتاه پنج الی هفت دقیقه ای و ۹ عنوان موسیقی تصویری آذری توسط مرکز صداوسیمای استان تهیه شده که در ایام برگزاری جشنواره در بهترین زمان ها از مراکز استان ها پخش خواهد شد که در جشنواره های گذشته این امکان وجود نداشت.IMG_7842

نواداد در رابطه با هدف برگزاری جشنواره خاطر نشان کرد: ارزیابی آثار تولیدی، ارتقاء کیفیت و تعامل چهره به چهره برنامه سازان در فضای جشنواره، همچنین معرفی و کشف چهره‌ها و استعدادهای جدید از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: در این جشنواره ۷۰۰ هنرمند، برنامه ساز و مدیران رسانه ای از ۳۲ استان کشور حضور خواهند داشت که این موقعیت ظرفیت بزرگی برای معرفی قابلیت های استان به ویژه تبریز خواهد بود.

رئیس صداوسیمای استان گفت: هجدهمین دوره از جشنواره تولیدات رادیویی و تلوزیونی مراکز استان ها شش الی هشت خرداد ماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

 نواداد در رابطه با زمان و مکان برگزاری افتتاحیه و اختتامیه یادآور شد: روز شش خرداد ساعت ۱۸ الی ۲۰٫۳۰ در سالن پتروشیمی افتتاحیه و روز ۸ خرداد بعد از نماز و مغرب عشا در محوطه رستوران پارک ائل گلی اختتامیه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار ارائه شده مراکز استانها در ۵ بخش جداگانه خبر، تولیدات تلویزیونی، تولیدات رادیوئی، موسیقی و تحقیقات ارزیابی و اعلام نتیجه خواهد شد، در رابطه با برنامه های اصلی جشنواره افزود: روز هفتم خردادماه پنل‌های آموزشی و تخصصی پنج عنوان مهم جشنواره توسط اساتید مجرب برای کمسیون‌های رادیو، تلویزیون، خبر، موسیقی و تحقیقات در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ارائه خواهد شد.

نواداد گفت: با توجه به اینکه از سال ۱۳۸۸ به بعد این جشنواره برگزار نشده بود  لذا در این دوره آثار ۴ سال گذشته مورد ارزیابی و قضاوت قرار خواهد گرفت.

وی افزود در مراسم اختتامیه صاحبان اثرهای برتر در بخش های مختلف که توسط هیات انتخاب آثار ارزیابی و به هیئت داوران معرفی شده است، تجلیل و تقدیر می‌شوند.

رئیس صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: در ایام برگزاری جشنواره روزانه دو الی چهار ساعت ارتباط زنده رادیویی با شبکه های ملی و استانی و سه بخش خبری از طریق رادیو جهت پوشش اخبار جشنواره برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: از آغازین روزهای خردادماه سیمای جشنواره ضمن ایجاد ارتباط  زنده با شبکه‌های ملی و استانی به معرفی برنامه‌های ویژه جشنواره خواهدا پرداخت و در قالب گروه موسیقی ارکسترا به اجرای سرود در عید مبعث و همچنین اجرای سرودهای محلی خواهد پرداخت

IMG_7875

 نواداد در پاسخ به سوال اعتدال پرس مبنی بر نوع و میزان حمایتهای شهرداری و استانداری در برگزاری این جشنواره گفت: شهرداری بر اساس پتانسیلها و امکانات خود امر اسکان میهمانان را بر عهده گرفته است و استانداری نیز در جهت پشتیبانی و هماهنگی های داخل استانی با این جشنواره همکاری دارند.

 وی در پاسخ به سوال دیگر اعتدال پرس مبنی بر اینکه احتمال موفقیت و میزان جوایز صداوسیمای استان در این جشنواره چقدر خواهد بود و آیا بعد از هیجده دوره برگزاری این جشنواره، مرکز اذربایجان شرقی بالاخره خواهد توانست رتبه اول این جشنواره را بدست اورد، گفت : این مرکز آثار مختلف و متنوعی را به بخش مسابقه این جشنواره ارسال کرده که البته تاکنون نتایج این ارزیابی ها مشخص نشده است و امیدواریم این آرزو در این دوره محقق شود.

نوادا همچنین خاطرنشان کرد: تجلیل از  “اسفندیار قره‌باغی” هنرمند عرصه موسیقی استان در روز افتتاحیه و “معصومه سپهری” نویسنده دو اثر ارزشمند “نورالدین پسر ایران” و “لشکر خوبان” در اختتامیه از برنامه های جنبی  ویژه در این جشنواره است.

وی گفت: در ایام برگزاری جشنواره گروه فتیله برای مشارکت دادن و مردمی‌تر کردن بیشتر جشنواره در یکی از سالن‌های شهر به ارائه برنامه می‌پردازند و سعی می‌کنیم ظرفیت مناسبی را برای تحت پوشش قرار دادن کودکان بیشتری در نظر بگیریم.

IMG_7862

 IMG_7849

انتهای خبر