تشنج دانشجویی در سخنرانی صفارهرندی در دانشگاه تبریز/ سخنان خواندنی صفار در تبریز

سخنرانی صفار هرندی در دانشگاه تبریز با اعتراض عده ای از دانشجویان به تشنج و درگیری کشید. به گزارش اعتدال پرس، در آغاز مراسم پرسش و پاسخ دکتر صفار هرندی در دانشگاه تبریز، جمعی ۴۰-۳۰ نفره از حاضران در این مراسم هنگامی که مجری برنامه از صفار هرندی برای حضور در روی سن دعوت کرد شروع […]

image_pdfimage_print

سخنرانی صفار هرندی در دانشگاه تبریز با اعتراض عده ای از دانشجویان به تشنج و درگیری کشید.

به گزارش اعتدال پرس، در آغاز مراسم پرسش و پاسخ دکتر صفار هرندی در دانشگاه تبریز، جمعی ۴۰-۳۰ نفره از حاضران در این مراسم هنگامی که مجری برنامه از صفار هرندی برای حضور در روی سن دعوت کرد شروع به هو کردن وی نموده و درصدد برهم زدن سخنرانی توسط محمد حسین صفارهرندی شدند.

این تعداد از افراد با پلاکاردها و شعارهایی همچون“وزیر ضد فرهنگ، بلای جان ملت” و “دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد” سعی در مختل کردن سخنرانی صفار هرندی در دانشگاه تبریز داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم در پاسخ به شعار “وزیر ضد فرهنگ، بلای جان ملت” خطاب به همان طیف محدود گفت: در مورد وزیر ضد فرهنگ پیامتان را به آقای مهاجرانی منتقل می کنیم.

در ادامه سخنان وی نیز همین جمع معترض کف می زدند و اجازه صحبت کردن به وی را نمی دادند که بعد از چند دقیقه این افراد سالن را ترک نمودند.

صفار هرندی که بعد از ترک سالن توسط این افراد شروع به سخنرانی کرده بود در ادامه بیان داشته است:کاری که این دوستان کردند صرفاً نوعی خوراک دهی برای شبکه های کذا و کذا بود. شما همین امشب بروید و ببینید چه چیزی پخش خواهند کرد. می گویند نگذاشتند فلانی سخنرانی نماید. کلی هم ذوق می کنند.

وی در ادامه دانشجویان حاضر در سالن را مخاطب قرار داده و گفت: ولی شما کار خودتان را بکنید. قدرت پیام مثل آب در سنگ نفوذ خواهد کرد.

سخنان خواندنی صفار در تبریز

محمد حسین صفارهرندی،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به تبریز و نشست سرمربیان و سرحلقه های طرح صالحین ناحیه ی غدیر سپاه عاشورا که در مسجد طوبی برگزار شد، گفت: برخی از شاگردان دیروز امام، تعریف متفاوتی از انقلاب و نظام و ولایت فقیه ارائه میکنند.

وی در توصیف اینگونه اشخاص گفت: این افراد امروزه میگویند که تب و تاب انقلاب افتاده و مردم بدنبال زندگی روزمره و توسعه ی دنیوی هستند. جوان های امروز حاضر به دفاع و صدور انقلاب نیستند. بعضا هم بدون رودربایستی اظهار میکنند که ما خودمان در زمان امام دچار شبهه بودیم ولی جرات طرح مسئله را نداشتیم. البته گاهی هم میگویند که ما در گذشته زیاده روی کرده و دچار اشتباه بودیم.

وی افزود: این اشخاص و جریان ها نظام را قبول داشته و انسان های صالحی هستند اما تعاریف ارائه شده از نظام و انقلاب، جمهوری اسلامی و انقلاب را از درون تهی میکند. در اظهاراتشان تاکید میکنند که انقلاب فقط برای دوران ده ساله ی حکومت امام(ره) بود. در حالی که حضرت امام(ره) صراحتا میفرمایند که حکومت اسلامی شعبه ای از حکومت الهیه است.

صفار هرندی گفت: فردی در سال ۸۸ گفته بود که این جمله ی مربوط به حکومت الهیه ی امام، شرک برانگیز بوده و امام دچار شرک شده بود! این فرد اخیرا در دانشگاه آزاد به عنوان مسئول اسناد تاریخی منصوب شده بود که با خیزش انقلابی نیروهای ارزشی، حکم صادر شده از طرف رئیس دانشگاه آزاد ملغی گردید.

وی در پاسخ به شبهه ای مبنی بر شرایط متفاوت و ضعیف فعلی نسبت به گذشته از نظر برخی گفت: وجود هزاران متخصص نظامی، پیشرفت های شگفت انگیز نظامی مخصوصا در حوزه های هوا و فضا، موقعیت استراتژیک و تاثیرگذار سیاسی در منطقه،دارابودن رتبه ی تک رقمی علمی در سطح جهان، حرکت در مرزهای علمی پزشکی،نانو فناوری و.. همگی نشان از موقعیت قدرتمند  جمهوری اسلامی نسبت به گذشته می باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: چند سال پیش خواستار موشک S300 از روسیه بودیم که به ما ندادند. اما دانشمندان ما در عرض مدت کوتاهی پیشرفته تر از آن را ساختند.

وی افزود: بجایی رسیده ایم که روس ها در شرایط فعلی و مواجهه شدن با غرب در قضیه ی اوکراین، از ما ترفندهای دور زدن تحریم را خواستار هستند.

وی در بخش پرسش و پاسخ سوالات در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت کلی مذاکرات هسته ای و منتقدین این روند گفت: اصل مذاکرات مورد تایید مقام معظم رهبری و اعتماد ایشان است. اما هر اعتمادی بمعنای عدم خطا و اشتباه در افراد مورد اعتماد نیست. برای مثال حضرت امیر(ع) هم به یکی از والیان خود اعتماد کرده و به استانداری جایی منصوب کردند. اما نتیجه ی اعتماد ایشان تخلف و تعرض به بیت المال مردم از طرف والی بود. این مذاکره هم حتما دچار خطاهایی است. اما  کسانی که این توافق را با نام معاهده ترکمانچای و ننگین یاد میکنند بشدت دچار خطا و افراط هستند.

وی افزود: حضرت آقا هم در تذکری خطاب به مسئولین سیاست خارجی گفتند که نقاط ضعف در مراحل اولیه نباید در مرحله ی پایانی دیده شود. البته ایشان بصورت حقوقی و کارشناسی هم تذکرات متعددی به گروه مذاکره کننده یادآور شدند.

صفار هرندی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر همایش دلواپسان و رفتار رئیس جمهور با منتقدین گفت: آقای روحانی با شعار تعامل سازنده با دنیا وارد انتخابات شده و با درصد ناچیزی رئیس جمهور شدند که البته نیروهای اصولگرا و حزب اللهی کمال نجابت را نشان داده و به برنده ی انتخابات تبریک گفتند. درحالی که در سال ۸۸، اختلاف بیست درصدی نتیجه ی انتخابات باعث برنتافتن طرف مقابل شد.

وی گفت: حضرت امیر(ع) در دوران ۵ساله ی حکومتش دائما در حال جنگ بودند اما در دوران بیست و پنج سال خانه نشینیشان آرامش خاصی در جامعه حاکم بود. دلیلش این بود که ایشان در دوران خانه نشینی به خاطر اصل اسلام سکوت کردند و آرامش حاکم شد اما دشمنانشان در دوران حکومت ۵ساله ظرفیت قبول کردن حکومتشان را نداشتند.

وی در ادامه افزود: آقای رئیس جمهور در اوایل کار، دانش آموزان کم سواد را برای انتقاد کردن از رئیس جمهور ترغیب کردند اما بعدا چه اتفاقی افتاد که با انتقاد کارشناسان و علما، عصبانی شده و آنها را بیسواد و بی شناسنامه خطاب کردند! البته دلواپسان باید امیدواری بیشتری نسبت به آینده داشته و برای اصلاح وضع موجود، راه حل ارائه دهند. صرفا دلواپسی و انتقاد بدون راه حل نامضمون میباشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به وضعیت کابینه ی دولت فعلی و  مدیریت بیرون از دولت و سخنان اخیر یونسی،دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام گفت: کابینه ی آقای روحانی معجونی از جریانات و دیدگاههای مختلف است که ناشی از وامدار بودن شخص رئیس جمهور به این جریانات میباشد.

وی گفت: زمانی خواهد رسید که شخص رئیس جمهور متوجه اشتباهات برخی از کابینه خواهند شد و بدنبال جراحی کابینه خواهند رفت. یکی از کسانی که برای دولت هزینه درست کرده آقای یونسی میباشد. که البته با توجه به اطلاعات بدست آمده با ایشان برخورد شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ورود احمدی نژاد به ریاست جمهوری دوره ی بعد و رای دهی صفارهرندی به احمدی نژاد گفت: سوال من از احمدی نژاد اینست که شما احمدی نژاد گذشته هستید یا احمدی نژاد فعلی؟ در بحث ورود احمدی نژاد به انتخابات و رای دهی به ایشان هم این سوال باید واکاوی شود؟

صفار هرندی در خصوص فیلم من روحانی هستم هم گفت: من ضمن تقدیر از تهیه کنندگان این مستند، باید خاطرنشان کنم که این فیلم توصیف واقع بود. یعنی برگرفته از کتاب خاطرات روحانی و هاشمی و سخنان اشخاص و شاهدان اتفاقات مختلف تدوین شده بود.

وی خاطرنشان کرد: دادستان کل کشور هم در اظهاراتشان گفتند که هیچ دروغی  و اهنتی در این فیلم دیده نمیشود مگر اینکه خاطرات دروغ باشند.

صفار هرندی گفت: علت جنگ روانی علیه فیلم، ثبت نام گسترده ی مردم برای دریافت یارانه بود که با این رفتار، موج انحرافی برای لاپوشانی کردن نتیجه ی رفراندوم اقتصادی دولت ایجاد شد.

وی در پایان یکی از علل عدم برگزاری سخنرانی سید حسن خمینی در بروجرد را اعتراض مردم برای سکوت نوه ی امام درخصوص انتصاب فرد هتاک به امام در دانشگاه آزاد، دانست.

انتهای خبر