بازدید هیات اقتصادی ترکیه از منطقه آزاد ارس/عرب باغی: سرمایه گذاری در ارس سودآور و بدون مشکلات سرزمین اصلی است

مسول بخش اوراسیای وزارت اقتصاد کشور ترکیه در راس هیاتی ۳۰ نفره از سرمایه گذاران، تجار و تولیدکنندگان این کشور از منطقه آزاد ارس بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت های اقتصادی این منطقه آزاد قرار گرفتند.  به گزارش اعتدال پرس، این هیات اقتصادی ترکیه ای پیرو مذاکرات یک ماه قبل مسول بخش […]

image_pdfimage_print

مسول بخش اوراسیای وزارت اقتصاد کشور ترکیه در راس هیاتی ۳۰ نفره از سرمایه گذاران، تجار و تولیدکنندگان این کشور از منطقه آزاد ارس بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت های اقتصادی این منطقه آزاد قرار گرفتند.

 به گزارش اعتدال پرس، این هیات اقتصادی ترکیه ای پیرو مذاکرات یک ماه قبل مسول بخش اوراسیای وزارت اقتصاد کشور ترکیه با معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس عصر امروز بعد از بازدید از فازهای صنعتی در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد ارس در رابطه با مباحث سرمایه گذاری خارجی در ارس به بحث و گفتگو پرداختند.

در این نشست که سرمایه گذاران ایرانی و خارجی فعال در منطقه آزاد ارس نیز حضور داشتند محسن خادم عرب باغی با اشاره به اشتراک های فرهنگی و اقتصادی بین ایران و ترکیه وجود ارتباط نزدیک بین دو کشور را عامل مهمی در توسعه روابط اقتصادی دانست.

وی افزود: با مناطق آزاد و صنعتگران و سرمایه گذاران ترکیه ای آشنایی کامل داریم و هم اکنون در حوزه های حمل و نقل، صنعت، تجارت و تولید فعالیت های مشترک خوبی داریم.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس دلیل اصلی بحران در برخی واحدهای تولیدی در ترکیه را مسایل مربوط به انرژی عنوان کرد و با بیان اینکه انرژی ارزان و نیروی انسانی ماهر از مزیت های سرمایه گذاری در ایران است گفت: مناطق آزاد با هدف تسهیل فرایندهای سرمایه گذاری با قوانین متفاوت و آسان تر در ایران فعالیت دارند و در این بین ارس به جهت وجود مزیت های قانونی و منطقه ای متفاوت و وجود زیرساخت ها و پتانسیل های اقتصادی، ترانزیتی و گردشگری جایگاه ویژه ای دارد.

وی معافیت از مالیات و عوارض گمرکی را از دیگر مزیت های سرمایه گذاری در ارس عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری در ارس سودآور و بدون مشکلات موجود در سرزمین اصلی است.

عرب باغی گفت: سرمایه گذاران ترکیه می توانند در حوزه های مختلف اقتصادمحور حمل و نقل، انرژی، صنعت، تولید، تجارت و گردشگری هم بصورت مشترک و هم صد درصد خارجی در ارس سرمایه گذاری بکنند.

بر اساس این گزارش در ادامه نشست هیات اقتصادی ایرانی و ترکیه ای در تبریز و بازدید اخیر انجمن صنعتگران و بازرگانان ترکیه (توسیاد) در ترابوزان از منطقه آزاد ارس، هیات های مختلف اقتصادی از منطقه آزاد ارس بازدید کرده و مذاکرات متعددی در رابطه با سرمایه گذاری در این منطقه آزاد صورت گرفته است.

انتهای خبر