اصرار و عجله شهرداری تبریز در قطع درختان در مسیر پروژه های نامعلوم و نامحبوب!

بدنبال توقف برخی پروژه ها نظیر گل شرق،میدان افلاک نما و فلکه گلکار و چندین پروژه دیگر، بار دیگر در محافل شهری و در میان شهروندان و صاحب نظران، این سئوال مطرح گردیده است که علت قطع عجولانه ی درختان در این فضاها و به ویژه در میدان افلاک نما علیرغم  وجود شبهه  در مراحل […]

image_pdfimage_print

بدنبال توقف برخی پروژه ها نظیر گل شرق،میدان افلاک نما و فلکه گلکار و چندین پروژه دیگر، بار دیگر در محافل شهری و در میان شهروندان و صاحب نظران، این سئوال مطرح گردیده است که علت قطع عجولانه ی درختان در این فضاها و به ویژه در میدان افلاک نما علیرغم  وجود شبهه  در مراحل اولیه ی این پروژه ها و نیز عدم طی کامل مراحل قانونی چه بوده است؟

به گزارش اعتدال پرس به نقل از آریا؛ چرا امری که در دست آقایان ، بسیار سریع و هر وقت که اراده کردند، انجام پذیر است، چنین بی محابا و قبل از هرکاری عملی می شود. در حالی که شروع قانونی این پروژه ها ممکن است مدت ها به طول انجامد و حتی پروژه ها لغو شوند ، این چه اصراری است که میادین و فضاهای سبز این شهر بی بضاعت به لحاظ سرانه ی فضای سبز به کوچک ترین بهانه ای مورد تاخت وتاز قرار میگیرند؟ در یک کلام ،درختان زبان بسته و باشکوه میدان افلاک نما حتی اگر دو روز هم بیشتر عمر می کردند و  فضای  این شهر را تلطیف می کردند، باز غنیمت بود … اما …
حتی در موارد اضطراری ، این انتظار وجود دارد که پروژه با توجه به درختان موجود طراحی شود (امری که در دنیا بسیار عادی شده است)

یادآور می شود که سال گذشته اقدامات مشابه در میدان نظامی کوی ولی عصر تبریز ؛ اقدام بجا و قاطعانه ی قوه ی قضاییه و دادستان محترم شهر تبریز ،جناب آقای خلیل الهی را به دنبال داشت .
در محافل دانشگاهی و سایر محافل شهری این سئوال مطرح است که به راستی هزینه ی این خسران و محروم کردن شتابزده ی شهر از سرمایه هایش بر عهده ی کیست ؟

آیا زمان باز نگری در دیدگاه ها وسیستم مدیریتی این شهر فرا نرسیده است؟

آیا  اعضای محترم شورای شهر خود را موظف به پی گیری این مسائل می دانند؟

و در این میان سازمان پارک ها به جای حراست و دفاع از حیطه ی تحت مسئولیت خود، یعنی درختان و فضاهای سبز شهری ، منفعلانه تن به این قضایا می سپارد و حداکثر کاری که می کند ایجاد پوشش موهومی  به نام ” انتقال درخت” می باشد! که جای نقد و افسوس دارد( گفتنی است که با توجه به فصل و مدت زمان وعمر و قواره ی درختان و ماشین آلاتی که صرف این کار می شود و نحوه ی عمل و موارد پی گیری شده این عنوان مبنای واقعی و درستی ندارد)

و نکته ی آخر این که شهروندان و صاحب نظران می پرسند : آیا این باور در ذهن مسئولین شهر محلی از اعراب دارد که چه بسا پروژه ای به خاطر میراث فرهنگی ، بافت تاریخی ، درخت و شهروند و توجه به تبعات بعدی پروژه و دیدگاه ها ی صاحب نظران و دلسوزان  ملغی شود؟

نمونه ای از احترام به درخت توسط یک شهروند عادی در همین سرزمین خودمان را در تصاویر ببیند .

download (15)

اصرار و عجله ی شهرداری تبریز در قطع درختان در مسیر پروژه های نامعلوم و نامحبوب!

انتهای خبر