برای نخستین بار و با کسب رای اول؛ شهردار تبریز،نماینده منتخب شهرداران کشور در وزارت کشور شد

شهردار تبریز، به عنوان انتخاب اول شهرداران کشور، به شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راه یافت . به گزارش اعتدال پرس، در انتخابات شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور که ظهر امروز با حضور شهرداران منتخب استان ها در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، دکتر صادق نجفی با کسب […]

image_pdfimage_print

شهردار تبریز، به عنوان انتخاب اول شهرداران کشور، به شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راه یافت .

به گزارش اعتدال پرس، در انتخابات شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور که ظهر امروز با حضور شهرداران منتخب استان ها در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، دکتر صادق نجفی با کسب بیشترین تعداد آرا، نمایندگی شهرداران و دهداران کشور را عهده‌دار شد.

 این انتخابات با رای ۵۴ شهردار منتخب استان های حاضر در جلسه ، سه عضو  اصلی شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزیده که عبارتند از : صادق نجفی شهردار تبریز با ۱۷ رای ، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار اصفهان با ۱۵ رای و مهدی عبوری شهردار ساری با ۱۴ رای.

سه عضو علی البدل شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز انتخاب شدند که عبارتند از : عباس امینی زاده شهردار بندرعباس با ۱۰ رای ، اسماعیل نعمت زاده شهردار گلستان با ۹ رای و محمودرضا شیرازی شهردار آبادان با ۸ رای.

شایان ذکر است به موجب اساسنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، شورای این سازمان از جمله ارکان مهمی است که متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور به عنوان رئیس شورا، نماینده معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و سه نفر از شهرداران کشور به انتخاب شهرداران است.

گفتنی است این نخستن بار است که شهردار تبریز، به عضویت در این شورای حساس و تصمیم‌ساز نایل می‌شود.

در این انتخابات که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد شهرداران استان ها سوابق کاری و برنامه های پیشنهادی خود را اعلام نمودند سپس با رای شهرداران استان های حاضر در جلسه ، سه عضو اصلی شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزیده شدند.
در نتیجه این رای گیری صادق نجفی شهردار تبریز ، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار اصفهان و مهدی عبوری شهردار ساری  به عنوان سه عضو شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انتخاب شدند.
عباس امینی زاده شهردار بندرعباس، اسماعیل نعمت زاده شهردار گلستان و محمودرضا شیرازی شهردار آبادان نیز به عنوان سه عضو علی البدل شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انتخاب شدند.
به موجب اساسنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، شورای سازمان از جمله ارکان سازمان می باشد و متشکل از معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور به عنوان رئیس شورا ، نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و ۳ نفر از شهرداران کشور به انتخاب شهرداران است.
گفتنی است بر اساس این اساسنامه وظایف شورای مذکور به شرح ذیل است:
۱- بررسی و تصویب بودجه اصلاح بودجه و متمم بودجه و بیلان و تفریغ بودجه و برنامه یکساله و پنجساله فعالیتهای سازمان .
۲- بررسی و تصویب آئین نامه های مورد نیاز سازمان اعم از استخدامی مالی و معاملاتی حسب پیشنهاد رئیس سازمان .
تبصره: آئین نامه استخدامی باید به تصویب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برسد.
۳- اعلام نظر و تصویب تشکیلات سازمان و یا اصلاح آن حسب پیشنهاد رئیس سازمان و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
۴- انتخاب حسابرس (بازرس ) از میان حسابرسان (بازرسان) رسمی کارشناسان رسمی دادگستری برای مدت یکسال با حکم رئیس سازمان و تعیین حق الزحمه حسابرس (بازرس).
۵- موافقت با تاسیس شرکت و موسسات و مراکز وابسته به سازمان با پیشنهاد رئیس سازمان وموافقت وزیر کشور با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه .
۶- موافقت با تاسیس اتحادیه سازمانهای وابسته به شهرداریها با پیشنهاد رئیس سازمان اساسنامه اتحادیه پس از تصویب شورای سازمان با امضا رئیس سازمان ابلاغ می شود.
۷- انجام وظایف وزارت کشور راجع به تصویب اساسنامه موسسات و سازمانهای وابسته به شهرداریها موضوع بند ۱۵ ماده ۷۱ قانــــــــــون ( تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۷۵ و ابلاغ آن با امضا رئیس سازمان.

انتهای خبر