اعتراض عضو شورای شهر تبریز از شعار زدگی مسئولان: سخنرانان خوبی هستیم اما موقع عمل کم می آوریم!

دکتر ایران آهور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با نامگذاری سال ۹۳ با عنوان ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” بر نقش محوری مسئولین در این ارتباط تاکید کرد و ادامه داد: نباید وقتی سخن از عزم ملی به میان می آید نگاهمان تنها به مردم معطوف […]

image_pdfimage_print

دکتر ایران آهور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با نامگذاری سال ۹۳ با عنوان ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” بر نقش محوری مسئولین در این ارتباط تاکید کرد و ادامه داد: نباید وقتی سخن از عزم ملی به میان می آید نگاهمان تنها به مردم معطوف باشد و از آنها انتظار داشته باشیم بلکه ابتدا می بایست مسئولین این حرکت را آغاز کنند.

به گزارش اعتدال پرس، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تبریز ادامه داد: اگر مردم دیدند عزم مسئولین برای تحقق این شعار جزم شده است و برای توسعه کشور در هر دو بعد اقتصاد و فرهنگ تلاش می کنند، آنوقت آنها هم از مسئولین حمایت می کنند و به این حرکت می پیوندند ولی وقتی در بین مسئولین هماهنگی و حرکتی در این راستا دیده نشود، نمی توان از مردم هم انتظار زیادی داشت.

وی با تاکید بر در هم تنیدگی موضوعات فرهنگی و اقتصادی گفت: برای مثال در حال حاضر در بسیاری از جاهای دنیا، یک سری پارکهای موضوعی ایجاد می کنند که مسائل مربوط به هویت تاریخی و فرهنگی را در آنجا به نمایش می گذارند و از قِبَل آن درآمد های مهمی نیز ایجاد می شود. آهور ادامه داد: تنها راه رونق اقتصادی، ایجاد مجتمع های تجاری نیست و می توان روی چنین مباحثی نیز سرمایه گذاری کرد و در اینصورت می شود توسعه فرهنگی و اخلاقی را در کنار توسعه اقتصادی پیش برد.

دکتر ایران آهور تصریح کرد: ما بلد هستیم که خیلی خوب سخنرانی کنیم ولی وقتی زمان عمل می رسد، کم می آوریم. وی با اشاره به جشنواره ابتکارات و اختراعات و بازدید از آن از گلایمندی برخی از مخترعین خبر داد و افزود: ایده پردازان ما باید شکل دهنده توسعه شهری ما باشند در حالی که بعضی ها به ایده های آنان به دید تحقیر و تمسخر نگاه می کنند. وی تاکید کرد: اگر خواهان توسعه اقتصادی و فرهنگی هستیم نباید نخبگان واقعی ما در گوشه و کنار بمانند و عده ای با بهره گیری از روابط به امکانات آنچنانی دست پیدا کنند بلکه همه امکانات باید عادلانه بین نخبگان تقسیم شود و هرکسی در حدی که تلاش می کند منتفع شود.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تبریز در رابطه با اولین برنامه های این کمیسیون برای سال ۹۳ گفت: پیش از این در شورای شهر، دو کمیسیون در این رابطه فعال بودند که با نام کمیسیون عمران و کمیسیون توسعه شهری شناخته می شدند و کمیسیون عمران و شهرسازی از تلفیق این دو کمیسیون تشکیل شده است. وی ادامه داد: قصد داریم در متن این کمیسیون دو کمیته عمران و شهرسازی را ایجاد کنیم که آقایان باهر و درسخوان که در این زمینه ها متخصص محسوب می شوند، مسئولیت این کمیته ها را بر عهده بگیرند. آهور تاکید کرد محصول کار این کمیته ها را در کمیسیون به بحث و بررسی میگذاریم و اعتقاد داریم که در اینصورت بهتر می توانیم به نتیجه برسیم.

انتهای خبر