اختصاصی/آقا فراز دومین تیم تبریزی را هم به لیگ برتر برد – شهرداری تبریز سومین سهیمه آذربایجان در لیگ فوتبال/ اما و اگرهای حضور شهرداری در لیگ برتر

تیم فوتبال شهرداری تبریز به عنوان سومین نماینده فوتبال آذربایجان مجوز حضور در لیگ برتر فوتبال کشور را دریافت کرد. اما …!  به گزارش اعتدال پرس، با تساوی دیدار دو تیم شهرداری تبریز و راهیان کرمانشاه همچنین شکست رقیب شهرداری در جدول گروه ب لیگ دسته اول کشور صعود این تیم تبریزی قطعی شد. در […]

image_pdfimage_print

تیم فوتبال شهرداری تبریز به عنوان سومین نماینده فوتبال آذربایجان مجوز حضور در لیگ برتر فوتبال کشور را دریافت کرد. اما …!

 به گزارش اعتدال پرس، با تساوی دیدار دو تیم شهرداری تبریز و راهیان کرمانشاه همچنین شکست رقیب شهرداری در جدول گروه ب لیگ دسته اول کشور صعود این تیم تبریزی قطعی شد.
در این دیدار شاگردان فراز کمالوند با انجام یک بازی تاکتیکی موقعیت های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کرد و با توانست بعد از تیم گسترش فولاد به لیگ برتر صعود کند.

فراز کمالوند که پیش از این تیم تراکتورسازی را بعد از چندین سال حسرت و ناکامی، به لیگ برتر صعود داده بود امسال نیز با قرار گرفتن در راس تیم شهرداری تبریزی توانست این تیم را دوباره به لیگ برتر ببرد.

این گزارش حاکی است، پیش از این نیز تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز مجوز حضور در لیگ برتر فوتبال کشور را کسب کرده بود و با حضور تیم تراکتورسازی و شهرداری تبریز سهم فوتبال آذربایجان به سه تیم رسید.

در هفته پاياني رقابت‌هاي ليگ دسته اول آزادگان و از گروه دوم 5 ديدار برگزار شد و يک ديدار نيز لغو شد.

اين رقابت‌هاي در حالي برگزار مي‌شد که تيم‌هاي فوتبال شهرداري تبريز و استقلال خوزستان با 46 امتياز تنها شانس‌هاي صعود به ليگ برتر بودند و شهرداري تبريز به دليل تفاضل گل بهتر در صدر قرار داشت.

همچنين تيم‌هاي يادآوران شلمچه با 16 امتياز و برق شيراز با 19 امتياز به ليگ دسته دوم سقوط کرده بودند و نتايج امروز تاثيري در جابجايي تيم‌هاي سقوط کننده نداشت.

اما در صدر جدول شهرداري تبريز در ديداري سخت ميهمان راهيان کرمانشاه بود که اين بازي با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد.

در ديدار مهم ديگر که به طور همزمان با مسابقه شهرداري تبريز و برگزار شده بود تيم فوتبال استقلال خوزستان ميزبان فولاد يزد بود که اين ديدار در نهايت با نتيجه 2 بر يک به سود فولاد يزد به پايان رسيد تا استقلال خوزستان شانس صعود مستقيم به ليگ برتر را از دست بدهد.

اين نتيجه در حالي به دست آمد که استقلال خوزستان تا دقيقه 80 با نتيجه يک بر صفر از حريف خود پيش بود.

در ديگر ديدارها نيز نتايج زير به دست آمد:

شهرداري ياسوج 0 پاس 1

ايران جوان بوشهر 1 نيروي زميني 1

شهرداري بندرعباس 3 مس رفسنجان 1

ديدار تيم‌هاي يادآوران شلمچه و سايپاي شمال نيز لغو شد.

بدين ترتيب تيم فوتبال شهرداري تبريز با 47 امتياز ضمن قهرماني در گروه دوم ليگ دسته اول آزادگان به ليگ برتر صعود کرد و استقلال خوزستان با شکست امروز با 46 امتياز به پلي‌آف رفت و حريف مس سرچشمه شد که در گروه اول نايب قهرمان شده بود.
شهرداری تبریز در حالی سلامی دوباره به لیگ برتر داد که در سال 90 در لیگ برتر حضور داشت ولی به لیگ پایین تر سقوط کرده بود.

 اما و اگرهای حضور تیم شهرداری تبریز در لیگ برتر

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، با حضور شهرداری تبریز و گسترش فولاد در لیگ برتر تعداد نمایندگان استان آذربایجان شرقی در فصل آینده لیگ برتر سه تیم خواهد بود . البته این در شرایطی است که پیش از این گفته شده بود، طبق قوانین فیفا که از یک شهر حداکثر دو تیم می تواند در یک لیگ حضور داشته باشد تیم شهرداری علی رغم صعود به لیگ برتر نخواهد توانست در این مسابقات حضور داشته باشد.

از طرف دیگر برخی اعضای شورای شهر تبریز و دیگر اقشار که مخالف هزینه تراشی های اضافی و تحمیل آن به شهروندان بودند، از مدتها قبل مخالف تیم داری شهرداری تبریز در رشته پرهزینه فوتبال بخصوص با توجه به نتایج ضعیف این تیم بودند. این عده معتقد بودند با اختصاص درصدی از هزینه های کلان اختصاص یافته به این تیم به تیم تراکتور هم شاهد موفقیت بیشتر تیم محبوب و اصلی مردم تبریز و آذربایجان بوده و هم شاهد تزریق بودجه به بخش های نیازمند بودجه حوزه های اصلی ماموریت شهرداری یعنی امور خدماتی و عمرانی خواهند بود.

در این راستا بود که وقتی تیم شهرداری تبریز سه سال قبل که در لیگ برتر بازی می کرد با پیشنهاد میلیاردی چشم گیر یک مجموعه بزرگ بخش خصوصی استان برای واگذاری امتیاز حضور در لیگ برتر موتجه شد، این طیف مصر به قبول این پیشنهاد در راستای استدلال های دکر شده فوق بودند که البته با مخاافت شهردار تبریز این پیشنهاد خوب رد شد.

حال از یک طرف با توجه به موانع قانونی از سوی فیفا و از طرف دیگر جهت جلوگیری از ادامه روند هزینه تراشی های غیر ضروری آنهم در شرایطی که هزینه تیم داری در لیگ برتر خیلی بیشتر از دسته اول  بوده و شهرداری هم بنابه ادعای مسئولین آن با محدودیت های بودجه ای برای پیشبرد وظایف مهم خود از جمله تکمیل مترو و ترمیم معابر و خیابانهای شهر مواجه است، پیشنهاد شده که امتیاز این تیم که مشتریان بسیار خوب و متعددی دارد واگذار شده و از این محل هم تیم تراکتور سازی تقویت شود وهم درآمد کلانی نصیب شهرداری شود.

شهردار تبریز:شهرداری تبریز فروشی نیست

وی با رد برخی شایعات مطرح در خصوص احتمال واگذاری و فروش امتیاز این تیم گفت: امتیاز تیم شهرداری متعلق به همه مردم تبریز بوده و فروشی نیست و ما با اقتدار در فصل بعدی لیگ برتر برای اثبات دوباره توانمندی‌های فوتبال تبریز ، در کنار تیم‌های تراکتورسازی و گسترش فولاد به مصاف حریفان خواهیم رفت.

انتهای خبر