مجتمع پالایشگاهی خداآفرین ارس کلنگ زنی شد

مراسم کلنگ زنی مجتمع پالایشگاهی خداآفرین ارس با سرمایه گذاری ۷۰میلیون دلاری بخش خصوصی با حضور معاون هماهنگی دبیرخانه شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محدوده منفصل ۴ منطقه آزاد ارس واقع در قلی بگلو برگزار شد. به گزارش اعتدالر پرس، مدیر […]

image_pdfimage_print
مراسم کلنگ زنی مجتمع پالایشگاهی خداآفرین ارس با سرمایه گذاری ۷۰میلیون دلاری بخش خصوصی با حضور معاون هماهنگی دبیرخانه شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محدوده منفصل ۴ منطقه آزاد ارس واقع در قلی بگلو برگزار شد.
به گزارش اعتدالر پرس، مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در این آیین با اشاره به ظرفیت های مناسب محدوده خداآفرین برای سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری افزود : پروژه مجتمع پالایشگاهی خداآفرین ارس موجب بروز تحولی عظیم در زمینه های مختلف این منطقه خواهد شد.

 محسن خادم عرب باغی اظهار داشت: با احداث پل ارتباطی مابین ایران و جمهوری آذربایجان در محدوده قلی بگلو وضعیت معیشتی اهالی این منطقه مرزی متحول خواهد شد. 

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به درصد بالای جوانان بیکار در شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند تاکید کرد: زیر ساخت های طبیعی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری در خداآفرین فراهم است و باید نسبت به جذب سرمایه های بخش خصوصی در این منطقه اهتمام بیشتری صورت گیرد.

ارسلان فتحی پور افزود : مردم خداآفرین از توسعه منطقه خود استقبال می کنند و بیشترین همکاری را با سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه و آبادانی این شهرستان خواهند داشت.

مدیر عامل مجتمع پالایشگاهی خداآفرین ارس نیز هدف از ساخت این مجتمع را ایجاد خط تولید مشتقات نفتی مانند انواع گازوئیل و بنزین، نفت سفید، مازوت، VB و انواع قیر از نفت خام اعلام کرد.

” علیرضا امن آبی” ضمن قدردانی از حمایت های سازمان منطقه آزاد ارس افزود: این پروژه با ۷۰ میلیون دلار اعتبار ارزی و اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم، توسط بخش خصوصی احداث می شود.

محدوده منفصل ۴ منطقه آزاد ارس ( قلی بگلو) در جاده خداآفرین به اصلاندوز و در حاشیه رود ارس قرار دارد.

انتهای خبر