موج مخالفت نمایندگان و رسانه ها، پروژه “آتا سنتر” زنوزی را تعطیل می کند!؟/ نوری هم هشدار داد: تغییر کاربری «بنیان دیزل» آغاز فروپاشی صنعت آذربایجان

انتشار خبر رسمی تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل تبریز و احداث مرکز تجاری و تفریحی “آتا سنتر” در زمین این کارخانه توسط زنوزی سرمایه دار معروف استان، واکنش های متعددی بخصوص از طرف نمایندگان استان و محافل رسانه ای را برانگیخته و باعث شده سرمایه دار بزرگ و پرحاشیه آذربایجان بازهم تبدیل به سوژه ای […]

image_pdfimage_print

انتشار خبر رسمی تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل تبریز و احداث مرکز تجاری و تفریحی “آتا سنتر” در زمین این کارخانه توسط زنوزی سرمایه دار معروف استان، واکنش های متعددی بخصوص از طرف نمایندگان استان و محافل رسانه ای را برانگیخته و باعث شده سرمایه دار بزرگ و پرحاشیه آذربایجان بازهم تبدیل به سوژه ای جنجالی شود.

به گزارش اعتدال پرس، در پی اعلام مخالفت علیلو و سعیدی نمایندگان شبستر و تبریز در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم بستان آباد نیز با انتقاد صریح از تغییر کاربری کارخانه «بنیان دیزل» گفت: بنیان دیزل یکی از برندهای بزرگ صنعت آذربایجان شرقی است.

 غلامرضا نوری با انتقاد از تغییر کاربری کارخانه «بنیان دیزل» و نوع برخورد با بخش صنعت استان به نصر نیوز گفت: «بنیان دیزل» یکی از کارخانه های مادر صنعتی آذربایجان شرقی است و پتانسیل رشد و توسعه بزرگی دارد و نباید از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه بنیان دیزل یکی از تشکیل دهندگان هویت صنعتی آذربایجان است، ادامه داد: نباید اجازه دهیم فرصت ها و ظرفیت های توسعه صنعت استان از بین برود. منطقه غرب تبریز کاملاً کاربری صنعتی و تولیدی دارد و من نمی دانم چطور مجوز تغییر کاربری این کارخانه صادر شده است.

نوری با ذکر اینکه باید بیشتر این مسئله موشکافی شود، گفت: باید ببینیم آیا با تغییر کاربری محل بنیان دیزل، این کارخانه به مکان جدیدی منتقل می شود یا همین تغییر کاربری بهانه تعطیلی همیشگی و نابودی آن خواهد بود؟

او گفت: من نمی دانم کمیسیون ماده ۵ چقدر منافع عموم مردم را در صادر کردن این رای لحاظ کرده است. متاسفانه برخی سرمایه گذاران به جای توسعه صنعت و رشد تولید به فکر سوء استفاده از موقعیت ممتاز زمین کارخانه های واگذار شده هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من این اتفاق بد را شروعی برای فروپاشی صنعت استان می دانم و باید مقابل چنین اقداماتی بسیار دقیق برخورد کرد.

نوری به وضعیت سایر شرکت های واگذار شده به بخش خصوص هم اشاره کرد و گفت: اکثر شرکت های واگذار شده با مشکل مواجه هستند؛ امیدوارم در واگذاری شرکت ماشین سازی اشتباهات گذشته تکرار نشود.

گفتنی است: پروژه مشارکتی “آتا سنتر” در زیربنایی حدود ۵۵۰ هزار متر مربع در ۱۵ طبقه و سه طبقه زیرزمین در محل سابق کارخانه ی بنیان دیزل تبریز با مشارکت شهرداری تبریز و زنوزی مطلق مالک این کارخانه، احداث می شود. “بنیان دیزل” یکی از مجموعه های بزرگ صنعتی در غرب کلان شهر تبریز است که در دهه ۵۰ بنیان گذاری شده و تحت لیسانس درمن دیزل انگلستان به تولید موتورهای دیزلی می پرداخت.

محمدرضا زنوزی مطلق مالک شرکت «بنیان دیزل» در خصوص انتقادهای صورت گرفته در خصوص تغییر کاربری این کارخانه به تجاری و تفریحی، گفت: متاسفانه اکثر کارخانه های صنعتی امروز زیان ده هستند و چند سال بود که بنیان دیزل هم تعطیل شده بود و فعالیت محدود قطعه سازی داشت.

او با بیان اینکه مکان این پروژه مناسب طرح “آتا سنتر” است و در منطقه مسکونی غرب تبریز واقع شده است، گفت: اجرای این طرح در محل بنیان دیزل توجیه پذیر است و تمامی مراحل قانونی آن طی شده است.

زنوزی گفت: ادامه کار کارخانه بنیان دیزل به صرفه نبود و تنها ۱۷ نفر پرسنل داشت. متاسفانه امروز دیگر واردکنندگان قطعات چینی اجازه نمی دهند که قطعه سازان و تولیدکنندگان داخلی عرض اندام کنند!

خبرهای مرتبط قبلی :

واکنش تند عضو کمیسیون صنایع مجلس به تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل/ علیلو: باید به حال صنعت آذربایجان گریست و عزای عمومی اعلام کرد

 سعیدی: تغییرکاربری «بنیان دیزل» بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است/ آقای نجاتی، اجازه ندهد با صنعت آذربایجان اینگونه رفتار شود

انتهای خبر