تکمیلی-۲/ یک منبع موثق در تماس با اعتدال پرس تایید کرد: منتفی شدن قطعی سبحان الهی و درویش زاده و انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی در وزارت کشور + رزومه کامل استاندار جدید

سرانجام بعد ازچند هفته بررسی گزینه های مختلف و لابی های گسترده دراستان وتهران، امروز خبررسید هردو گزینه  مطرح شده قبلی بعلت عدم اجماع، منتفی شده و فرد دیگری که از مدیران باسابقه در سطوح کلان ملی و ازچهره های مورد اعتماد رئیس جمهور است، به عنوان استاندار آذربایجان شرقی مشخص شده است. به گزارش اختصاصی اعتدال […]

image_pdfimage_print

سرانجام بعد ازچند هفته بررسی گزینه های مختلف و لابی های گسترده دراستان وتهران، امروز خبررسید هردو گزینه  مطرح شده قبلی بعلت عدم اجماع، منتفی شده و فرد دیگری که از مدیران باسابقه در سطوح کلان ملی و ازچهره های مورد اعتماد رئیس جمهور است، به عنوان استاندار آذربایجان شرقی مشخص شده است.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، به دنبال خبر دیشب این پایگاه اطلاع رسانی، امروز صبح یک منبع موثق در مرکز با تایید ضمنی این خبر به رابط خبری اعتدال پرس گفت: سرانجام با نظر نهایی وزارت کشور، مهندس سعید فائقی که آخرین گزینه باقی مانده از جمع ۲۰ گزینه مطرح شده قبلی می باشد و مورد اجماع نسبی نمایندگان نیز قرار گرفته است به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی انتخاب و بعد از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک در جلسه یکشنبه آینده دولت رسما معرفی خواهد شد.

فائقی

این گزینه که از دو هفته پیش به عنوان یکی از گزینه های اصلی مورد نظر دولت و وزیر کشور برای استانداری آذربایجان شرقی معرفی شده بود، با توجه به ادامه مخالفت های گسترده با سبحان الهی(گزینه قبلی دولت) در استان و امتناع دولت از معرفی درویش زاده(گزینه مجمع نمایندگان استان)، با پیگیری چندباره وزارت کشور در یک هفته اخیر، نظر مثبت خود را جهت حضور در این مسئولیت اعلام کرده و مورد تایید نهایی مقامات ارشد دولت نیز قرار گرفته است.

همچنین یکی از مسئولین ارشد ستاد روحانی در استان دیروز در گفتگوی تلفنی با اعتدال پرس علی رغم تصدیق این خبر، از اعلام نام این گزینه امتناع نموده وافزوده بود: این مجموعه نظر موافق خود را نسبت به این گزینه به وزارت کشور و نهادریاست جمهوری اعلام کرده است.

وی گفت: این گزینه با توجه به داشتن سوابق مدیریتی برجسته و متعدد، روابط نزدیک با مقامات ارشد دولت، داشتن نگاه توسعه ای کلان و تخصصی، قدرت برنامه ریزی و استراتژی بالا، روحیه تعاملی بالا و همچنین سوابق انقلابی و حضور فعال در دفاع مقدس از سوی حامیان روحانی در استان مورد حمایت قرار گرفته است.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، طبق اعلام یکی از نمایندگان استان، مهندس فائقی قبلا نیز از سوی مجمع نمایندگان و وزارت کشور به عنوان یکی از دو گزینه مورد توافق نهایی انتخاب شده بود.

الهویردی دهقانی هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر بیان داشته بود: دو گزینه برای استانداری استان مطرح بودند که شامل آقایان سعید فائقی و فریدون درویش زاده بود و پس از بحث های کارشناسی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درویش زاده برای این پست پیشنهاد شده است.

پایگاه خبری نصر نیوز هم چندی پیش طی گزارشی نوشته بود: “بعد از آنکه نمایندگان مجلس و در راس آن مجمع نمایندگان استان گزینه های احتمالی خود را برای تصدی پست استانداری آذربایجان شرقی معرفی کردند اعلام شد، علاوه بر گزینه های مطرح، از سوی دولت نیز گزینه ای معرفی خواهد شد. این در حالی است که شنیده ها حکایت از نهایی شدن گزینه دولت برای تصدی این پست دارد و آن هم کسی نیز جز “سعید فائقی” رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی کشور.

دیروز هم در خبر دیگری رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه گفته می‌شود موضوع استاندار شدن گزینه مطرح شده از سوی معاون اول رئیس جمهور، منتفی شده است، اظهار داشت: با بازگشت رئیس جمهور از نیویورک و مطرح شدن گزینه جدید از سوی وزارت کشور در صورت منتفی شدن گزینه‌های یادشده دوباره این بحث ادامه خواهد یافت.سعیدی در پاسخ به اینکه آیا گزینه جدیدی توسط مجمع نمایندگان مطرح شده است با توجه به منتفی شدن تمام گزینه‌های قبلی گفت: افرادی در استان هستند که قابل بررسی هستند و می‌توانند به عنوان گزینه مطرح شوند.

با معرفی علی عبدالعلی‌زاده به عنوان مشاور وزارت عالی کشور، سید حسین هاشمی به عنوان استاندار تهران و پورحسینی به سمت رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور و منتفی شدن سبحان اللهی به علت مخالفت نمایندگان و وزیر کشور و نیز عدم تایید درویش زاده در دو جلسه قبلی دولت هیئت دولت که از جمله افرادی بودند که از آنان از جمله گزینه‌های تصدی استاندار آذربایجان شرقی بودند که با حذف این گزینه‌ها پروسه انتخاب استاندار پیچیده شده و با تاخیر زیاد همراه شد که حال مردم آذربایجان شرقی بعد از مدتها انتظار، مترصد اعلام نام دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی هستند. استانداری که در شان نام و منزلت بالای این خطه بوده و فراتر از خط کشی های سیاسی موجود، احیا کننده نام بلند آذربایجان باشد.

 استاندار جدید آذربایجان شرقی کیست؟

سعید فائقی، از مدیران مطرح کشور در سه دهه اخیر و از چهره های سیاسی آرام و غیرجنجالی و دارای روابط بسیار نزدیک با هاشمی و نیز روحانی می باشد که تجربه های مدیریتی مختلفی را در سطوح کلان کشور به همراه دارد.

وی یک ماه پیش تا یک قدمی تصدی وزارت ورزش و جوانان نیز پیش رفت که نام وی در آخرین لحظات از سوی کمیته منتخب رئیس جمهور برای تعیین وزرا  به عنوان نفر دوم بعد از سلطانی فر اعلام شد و بجای وی سلطانی فر به مجلس معرفی شد.

مهندس فائقی متولد ۱۳۳۴، در روستای قره بلاغ از بخش کاغذکنان شهرستان میانه است. پدرش، مهدی فائقی، کارمند اداره پست و تلگراف و تلفن شهرستان میانه بود و در زمان تولد سعید،  بدلیل فعالیت های سیاسی به روستای قره بلاغ تبعید شده بود. بعدها خود وی نیز به دلیل مبارزات انقلابی دستگیر و مدت طولانی را در کنار انقلابیون سرشناس چون طالقانی و قاض عسگر در زندان بود.

وی لیسانس مهندسی مکانیک و فوق لیسانس مدیریت صنایع و دکترای اقتصاد از کشور بلژیک دارد.

سوابق اجرایی فائقی: مدیرعامل شرکت پست ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری در دولت خاتمی – معاون فنی و امور فدراسیون های سازمان تربیت بدنی در دولت های هاشمی و خاتمی – معاون سازمان توسعه صادارات ایران در دولت هاشمی  و آخرین سمت وی نیز مدیرعامل شرکت توسعه صنایع حمل و نقل ریلی  ایران می باشد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران – نماینده کارفرمایان در شورای عالی تامین اجتماعی کشور-  ریاست هیات امنای صندوق حمایت  بازنشستگی آینده ساز – عضوهیئت موسسس نهادهای مدنی همچون : خانه آذربایجان – انجمن حقوق ورزش ایران و گروه تحول خواهان در اتاق بازرگانی از دیگر سوابق کاری وی است.

 گفتنی است در حالیکه فائقی دارای سوابق مدیریتی متنوع و مختلفی می باشد و در رزومه کاری وی  مدیریت های کلان ملی در حوزه های اقتصادی ، صنعتی و اجرایی دیده می شود ولی شهرت رسانه ای وی بیشتر در حوزه مدیریت ورزشی است که این امر به دلیل برجستگی بالای مدیریت فائقی در این حوزه و خوشنامی ماندگارش در جامعه ورزشی بوده است. دوره معاونت فائقی در سازمان ورزشی و سیدامیر حسینی در کمیته ملی المپیک با ریاست هاشمی طبا را می توان از جمله موفق ترین دوره های ورزش پس از انقلاب یاد کرد.

n00249240-r-b-003 79548_972

/قرار ملاقات فائقی با هاشمی به همراه تنی چند از چهره های ورزشی مطرح کشور با هاشمی در مرداد ماه گذشته/ 

وی در دوران دفاع مقدس هم نقش برجسته ای داشته و خصوصا در حوزه مهندسی  خدمات  متعددی از خود بجای گذاشته اشت:

مشارکت در بازسازی پالایشگاهها و نیروگاههای آسیب دیده در حملات دشمن – طراحی و تولید قایق های تندرو- طراحی و ساخت پلهای شناور – طراحی تولید خمپاره  – طراحی و اجرای سالنهای پدافندی جهت حفاظت از حملات هوایی دشمن از جمله فعالیتهای وی در این عرصه بود.

پیشنهاد و تصویب قانون یک ریال از هر نرخ سیگار برای ورزش – طراحی کامل خط ۳ مترو تهران – تسهیل مشارکت بخش خصوصی در امور نمایشگاهی – جلب همکاری های خارجی از جمله آلمان برای ساخت سالن در نمایشگاههای  ایران از جمله کارهای ماندگار وی در عرصه های اقتصادی وبرنامه ریزی راهبردی است.

لینک اخبار مرتبط:

فوری/یک منبع موثق وزارت کشور اعلام کرد: منتفی شدن سبحان الهی و انتخاب آخرین گزینه استانداری آذربایجان شرقی/ استاندار جدید کیست؟

استاندار آذربایجان شرقی بازهم معرفی نشد!/گزارش ویژه اعتدال پرس از مخالفت مشترک نمایندگان استان، نماینده ولی فقیه و وزیر کشور با گزینه دولت تا تهدید به استعفای وزیر

آیا سبحان الهی استاندار می شود؟/ اجماع استانی ضد گزینه معرفی شده، از ستادهای روحانی تا نمایندگان و…!

ویژه اعتدال پرس/ از تکذیب مبهم شایعه انتخاب استاندار، توسط رئیس مجمع نمایندگان تا اصرار اعتدال پرس بر صحت اصل خبر و رمز گشایی از آن!

انتهای خبر