اعتراضات نتیجه داد: بازگشت دوباره به دولت/ مدیریت جدید شرکت فولاد میانه(آذربایجان) معرفی شد

اخراج های پی در پی کارگران کارخانه فولاد میانه(آذربایجان) و تجمعات کارگری متعدد یکسال گذشته که اعتدال پرس نیز مکررا آنرا بازتاب داده بود، سرانجام دولت را مجاب به لغو خصوصی سازی این کارخانه و بازگشت دوباره آن به دولت کرد. به گزارش اعتدال پرس، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه از بازگشت کامل […]

image_pdfimage_print

اخراج های پی در پی کارگران کارخانه فولاد میانه(آذربایجان) و تجمعات کارگری متعدد یکسال گذشته که اعتدال پرس نیز مکررا آنرا بازتاب داده بود، سرانجام دولت را مجاب به لغو خصوصی سازی این کارخانه و بازگشت دوباره آن به دولت کرد.

به گزارش اعتدال پرس، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه از بازگشت کامل شرکت فولاد آذربایجان میانه به ایمیدرو خبر داد و اعلام کرد: این کارخانه با مدیریت و سیاستگذاری جدید آغاز به کار کرد.

حمید شکری دوشنبه شب در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت فولاد آذربایجان، کارگران معترض این شرکت را به کار و تلاش دعوت کرد و افزود: کارگران شرکت همانطور که در گذشته با صبر و حوصله و همکاری و تعامل، متانت خود را در مشکلات واگذاری ثابت کردند، از این پس نیز باید تمام نیروی خود را برای انجام کار و پیشبرد اهداف کارخانه به کار گیرند تا شاهد توسعه شرکت و در نهایت توسعه شهرستان باشیم.

وی اظهار کرد: در شرکت فولاد آذربایجان نیت بخش خصوصی نیز بر تولید و اشتغال بود اما به دلایلی توانایی انجام کار برای آنها مقدور نشد.

شکری اضافه کرد: تغییرات رخ داده با فسخ قرارداد واگذاری و تحویل شرکت به ایمیدرو کار راحتی نبود اما مجموعه مسئولان شهرستان و استان آذربایجان شرقی اعم از استاندار و سایر عوامل استانداری، امام جمعه میانه و اعضای شورای تامین که نسبت به مشکل فولاد حساس بودند سنگ تمام گذاشته و با پیگیری ها و تعاملات صورت گرفته امروز شاهد بازگشت فولاد به ایمیدرو با حفظ اشتغال موجود هستیم.

وی ، از زحمات، تلاش ها و پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل فولاد آذربایجان تشکر کرد.

فرماندار شهرستان میانه، بازگشت شرکت فولاد آذربایجان به ایمیدرو و آغاز ساماندهی به وضعیت این شرکت را یکی از روزهای شاد زندگی خود عنوان کرد.

در این مراسم، ‘ رسول احمدزاده ‘ به عنوان مدیرعامل جدید شرکت فولاد آذربایجان معرفی شد. وی قبل از این به عنوان مدیر طرح توسعه شرکت فولاد ایران و مدیر طرح فولاد میانه انجام وظیفه کرده است.

کارخانه فولاد آذربایجان به عنوان بزرگترین کارخاخانه فولاد شمالغرب کشور و تنها کارخانه تولید فولاد در آذربایجان شرقی به سال ۱۳۸۰ در زمینی به وسعت ۴۶ هکتار در سه کیلومتری جنوب شرق شهر میانه احداث شده است.
ظرفیت اسمی این کارخانه تولید سالانه ۵۵۰ هزار تن انواع میلگرد، تسمه، ناودانی و مفتول است.
در راستای اجرای سیاست های خصوصی سازی، کارخانه فوق با افزون بر ۵۰۰ نفر کارگر سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد اما تنها چند روز پس از واگذاری تعدادی از کارگران آن اخراج شدند و تولید در این مجتمع صنعتی متوقف شد.

این اخراج ها در شرایطی صورت گرفت که شورای تامین میانه پیش از واگذاری کارخانه فولاد آذربایجان به بخش خصوصی تصویب کرده بود کارفرمای جدید این واحد تولیدی حق ندارد هیچ کارگری را اخراج کند.
پیشتر ۶۰ درصد سهام کارخانه فولاد آذربایجان تحت عنوان خصوصی سازی به گروه مالی بانک ملت و یک شخص حقیقی واگذار شده بود و مابقی سهام این کارخانه در اختیار ایمیدرو قرار داشت.
اقدام دولت در بازگرداندن کارخانه فولاد آذربایجان به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی موسوم به ایمیدرو، موجی از خوشحالی در بین کارگران این واحد صنعتی را سبب شد و آنان از این اقدام به عنوان امیدآفرینی دولت اعتدال در فضای کسب و کار آذربایجان شرقی و شهرستان میانه یاد کردند.
شهرستان میانه با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۷۸ کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.

مطالب مرتبط با این خبر در اعتدال پرس:

* آیا رئیس جمهور، فریاد بی صدای کارگران کارخانه فولاد میانه را خواهد شنید؟

* سرانجام اعتصاب کارگران؛ قرارداد خصوصی سازی فولاد آذربایجان لغو شد/ فولاد میانه، دوباره دولتی شد

* اعتصاب در فولاد آذربایجان/ فرماندار میانه: خریداران جدید فولاد میانه حق اخراج کارگران را ندارند + عکس

* خصوصی‌سازی «فولاد آذربایجان» سرانجام لغو شد

* بلاتکلیفی و اعتراضات همچنان ادامه دارد/ صدور دستور توقف واگذاری فولاد آذربایجان توسط وزیر اقتصاد

* سرنوشت فولاد آذربایجان در هاله‌ای از ابهام/ ادامه اعتصاب کارگران در اعتراض به شبه در واگذاری کارخانه

* در آستانه سفر دولت/ درد دل آذربایجان با رییس جمهور: ۵۰۰کارخانه تعطیل شده منجی می طلبد

 

انتهای خبر