رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی: با سلب اعتماد مردم، شورا نه قابل حذف است نه قابل تداوم

حاجی پور تصریح کرد: اگر اعتماد مردم نسبت به شوراها از بین برود دیگر شوراها نه قابل حذف است نه قابل تداوم و باید در راستای اعتماد سازی حرکت کنیم.

image_pdfimage_print
با سلب اعتماد مردم، شورا نه قابل حذف است نه قابل تداوم/ باید قداست شورا حفظ شود تا جامعه هزینه ندهد!
حاجی پور با بیان اینکه اهمیت شورای استان در راستای خلوص عملکرد شوراها است اعتماد سازی را یکی از اولویت های شوراهای اسلامی دانست.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، احتشام حاجی پور در جلسه شورای اسلامی استان با بیان اینکه در جامعه نمادهای اجتماعی، مدنی و سازمانی‌های بسیاری وجود دارد، اظهار داشت: اگر به این نمادها که قداست خاصی دارند لطمه‌ای زده شود، جامعه متضرر این زیان خواهد بود و شوراها نیز یکی از این نمادها هستند.

وی ادامه داد: در جامعه ۶ هزار نفری شوراهای آذربایجان شرقی اگر این قداست حفظ نشود جامعه هزینه خواهد داد.

رئیس شورای استان بودجه شهرداری تبریز را ۴ برابر کل بودجه عمرانی استان دانست و گفت: اگر برنامه ها با ایده آل ها پیش نرود از هدف اصلی خود دور خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بودجه فرهنگی شهرداری‌ها چندین برابر بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد است و باید ریشه ملزومات را شناسایی و اقداماتی صورت گیرد و اگر این بودجه های فرهنگی به درستی در جامعه خرج شود به تبع آن نشاط در جامعه نیز افزایش خواهد یافت.

حاجی پور اهمیت شورای استان را در راستای خلوص عملکرد شوراها قلمداد کرد و اظهار داشت: اگر شوراها درست نباشد هزینه خواهد شد، ولی محصولی درست نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر اعتماد مردم نسبت به شوراها از بین برود دیگر شوراها نه قابل حذف است نه قابل تداوم و باید در راستای اعتماد سازی حرکت کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان با اشاره به ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه اذعان کرد: اگر از جوانان مواظب نشویم فضای مجازی تهدید بزرگی به شمار می رود.

وی اظهار داشت: شهرداری بیش از بیشتر بخش های فرهنگی بودجه دارند و هر موقع عمق نگری درستی داشته باشیم محصول بهتری خواهیم داشت.

حاجی پور با اشاره به هزینه های شهرداری ها در امور خیریه گفت: اگر شهرداری نبود بهزیستی، کمیته امداد، مبارزه با مواد مخدر معطل می ماندند.

این عضو شورای شهر تبریز افزود: شوراها باید علاوه بر آشنایی با وظایف خود باید آموزش هایی با همکاری اساتید و متخصصان در زمینه های مختلف ببینند تا بتوانند اهداف و برنامه های خود را وسیع تر و عمیق تر بکنند و جامعه را به سمت تعالی و نشاط ببرند.

وی بر مدیریت منابع مالی شوراها تاکید کرد و اعلام کرد: شوراها این توانمندی را دارند که در همه زمینه ها از جمله زمینه های فرهنگی اقتصادی مذهبی سرمایه گذاری کنند و فعالیت شوراها نباید تنها به خدمات شهری و روستایی محدود شود.

در این جلسه تصویب شد تا کمیته‌ای در شورای استان راه اندازی شود تا با برنامه ریزی مدون به مسائل آموزشی شوراها با همکاری مشاوران و نخبگان و اساتید بپردازد.

همچنین پیشنهادها و نظراتی نیز از سوی اعضای شورا با موضوع ضرورت همکاری مسئولان استانی از جمله فرمانداری ها با شوراها در این جلسه مطرح شد.

انتهای خبر