تبریز میزبان دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی/ تاکید اعتدال پرس بر برنامه ریزی هدفمند در بخش های تخصصی گردشگری

دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز و دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی این شهر از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه برگزار می‌شود. به گزارش اعتدال آذربایجان، رشید رجب پور رئیس کانون تشکل‌های گردشگری آذربایجان شرقی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز در قالب ۱۶۰ غرفه باحضور استان‌های مختلف کشور و نیز چند کشور […]

image_pdfimage_print

 دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز و دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی این شهر از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش اعتدال آذربایجان، رشید رجب پور رئیس کانون تشکل‌های گردشگری آذربایجان شرقی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز در قالب ۱۶۰ غرفه باحضور استان‌های مختلف کشور و نیز چند کشور خارجی همچون عراق، ارمنستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان از ۲۶ تا ۲۹ مهرماه برگزار می‌شود.

رجب پور برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز را عامل مهم و تأثیرگذار در معرفی ظرفیت‌ها، استعدادها و آثار و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی دانست.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در توسعه صنعت گردشگری ابراز داشت: هرگونه اقدام و برنامه‌ریزی در این حوزه مهم، اقتصادی و سودآور بدون حضور و همراهی رسانه‌ها ممکن نیست.

 مشکل اصلی حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار داشت: در آذربایجان‌شرقی پنج انجمن حرفه‌ای تشکل‌های گردشگری شامل انجمن حرفه‌ای آژانس‌داران با ۲۷۰ عضو، انجمن حرفه‌ای هتل‌داران با ۸۷ عضو، انجمن راهنمایان حرفه‌ای گردشگری با ۵۰۰ عضو، انجمن واحدهای پذیرایی با ۳۵۰ عضو و انجمن حرفه‌ای بوم‌گردی با ۲۴۶ عضو فعالیت می‌کنند که از ۶ ماه پیش با برگزاری انتخابات توسط این انجمن‌ها، کانون تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان تشکیل شده است.

احمد حمزه‌زاده مشکل اصلی حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی را بازاریابی و تبلیغات عنوان و اضافه کرد: بر همین اساس هدف‌گذاری اصلی صورت گرفته توسط اداره‌کل میراث فرهنگی و کانون گردشگری آذربایجان‌شرقی بر همین موضوع متمرکز شده که تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در قالب ۵۰۰ کلیپ از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص بوده و برخی از این کلیپ‌ها به هفت زبان از جمله ترکی آذری، ترکی استانبولی، روسی، انگلیسی، چینی و ارمنی ترجمه شده‌اند و به دنبال انتشار آنها هستیم.

برنامه ریزی تخصصی و مزیت های اصلی گردشگری استان

حمزه زاده در پاسخ به اعتدال پرس مبنی بر لزوم برنامه ریزی هدفمند و مجزا در زیر بخش های تخصصی مختلف گردشگری همچون گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی، گردشگری کشاورزی ، گردشگری لوکس و … و بویژه مزیت بالای گردشگری ورزشی در استان باتوجه به برند جهانی تیم تراکتور و ضرورت مزیت بندی گردشگری استان بر همین اساس، با تایید این نکات علمی و تخصصی مطرح شده توسط خبرنگار اعتدال پرس تاکید کرد: گردشگری تاریخی و فرهنگی، طبیعت گردی و گردشگری سلامت، سه مزیت اصلی گردشگری استان شناسایی شده و در محور برنامه های ما قرار دارند.

وی افزود: با توجه به توضیحات داده شده، گردشگری ورزشی با محوریت تیم تراکتور را نیز جزو اولویت ها و برنامه های جدید قرار خواهیم داد.

هدف نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز چیست؟ - گشت و گذار نیوز | گشت و گذار  نیوز

انتهای خبر