تولید اعضای مصنوعی هوشمند در تبریز با همت دانش‌بنیانی‌ها

دست‌های الکترونیکی تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان با قابلیت اتصال از طریق الکترودهای غیرتهاجمی (روی پوستی) توانایی پردازش و کنترل از طریق سیگنال عصبی برای افراد قطع عضو شده را دارد. به گزارش اعتدال آذربایجان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «بهبود عضو ثانی» صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: این شرکت توانسته است بعد از […]

image_pdfimage_print

دست‌های الکترونیکی تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان با قابلیت اتصال از طریق الکترودهای غیرتهاجمی (روی پوستی) توانایی پردازش و کنترل از طریق سیگنال عصبی برای افراد قطع عضو شده را دارد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «بهبود عضو ثانی» صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: این شرکت توانسته است بعد از ۱۳ سال مداومت در چگونگی ساخت اعضای مصنوعی، به خصوص دست و پوست، جزو ۵ شرکت تولیدکننده دست هوشمند در دنیا باشد.

وی ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان که از سال ۱۳۹۳ تأسیس و زیر نظر مراکز رشد فنآوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یک شرکت فنآور در زمینه طراحی و ساخت اندام های مصنوعی (دست و انگشت متحرک) فعالیت خود را آغاز کرده است، با تولید انگشت و دست مکانیکی و الکترونیکی و پروتزهای زیبایی دست و انگشت توانسته است تا حدود زیادی این فناوری را بومی کند.

پایدار خاطرنشان کرد: دست‌های الکترونیکی تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان با قابلیت اتصال از طریق الکترودهای غیرتهاجمی (روی پوستی) توانایی پردازش و کنترل از طریق سیگنال عصبی برای افراد قطع عضو شده را دارد.

وی با بیان این‌که دست الکترونیکی دارای پوست ( پروتز زیبایی ) هم رنگ و هم بافت دست سالم است، اذعان داشت: وزن سبک این محصول که ۶۰۰ گرم است، بسیار سبک‌تر از نمونه‌های خارجی آن که یک کیلوگرم هستند؛ روکش این دست‌ها به قدری طبیعی است که کمتر کسی متوجه مصنوعی بودن این محصول می‌شود.

وی در پاسخ به سوال آناج به خلاء قانونی در خصوص حمایت و تحت پوشش رفتن اعضای مصنوعی جهت استفاده از بیمه، عنوان کرد:  بیمه هیچ تعهد و قانونی در حمایت از این امر ندارد؛ تمام مواد اولیه از چین و آمریکا خریداری می‌شود که با توجه به تحریم‌ها کار را سخت‌تر کرده؛ جالب‌تر آن‌که ما شرکتی دانش‌بنیان هستیم اما چون زیر نظر وزارت علوم نیستیم و وزات بهداشت ما را دانش‌بنیان کرده است مالیات و… بر مت نوشته می‌شود.

پایدار با اشاره به این‌که کشورهای خارجی نیز برای این تلاش پیشنهاداتی داشتیم، افزود: ولی بازار هدف ایران را ترجیح دادیم تا خدمتی با قیمت پائین‌تر به جانبازان، معلولین و قطع عضوی‌های کشور کرده باشیم.

محبوبه داورپناه، از مدیران این شرکت و مسئول طراحی نرم‌افزاری پوست‌ها، اذعان داشت: فرآیند رسیدن به متریالی که آن الاستیکه، رنگ و عملکرد دست را داشته باشد، بعد از ۱۳ سال محقق شده و به کیفیتی مطلوب رسیدیم که قابل رقابت با محصولات بین‌المللی است.

انتهای خبر