آل‌هاشم: اختلاف‌افکنی در بین مردم توسط هر شخصی محکوم است/ ضرورت تسریع در شفافیت پرونده چای دبش

امام جمعه تبریز گفت: یکی از سناریوی دشمن ایجاد اختلاف در بین مردم است تا مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند و حضور آنها در پای صندوق رای را بی‌خاصیت نشان دهند لذا اختلاف‌افکنی در بین مردم توسط هر شخصی محکوم است. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از فارس، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز […]

image_pdfimage_print

امام جمعه تبریز گفت: یکی از سناریوی دشمن ایجاد اختلاف در بین مردم است تا مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند و حضور آنها در پای صندوق رای را بی‌خاصیت نشان دهند لذا اختلاف‌افکنی در بین مردم توسط هر شخصی محکوم است.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از فارس، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی تبریز به دیدار اعضای ستاد کنگره ۱۰ هزار شهید با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: دیروز اجلاسیه نهایی این کنگره با حضور همه اقشار مردمی برگزار شد و‌ به حق قله فعالیت‌های کنگره همان بیانات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: در این دیدار تاریخی فصل بزرگ و نگاهی بلند رهبر معظم انقلاب نسبت به آذربایجان و تبریز وجود داشت.

خطیب جمعه تبریز با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تا جملات رهبری به سمع و نظر همه برسد، افزود:  زیرا ایشان با توصیفات‌شان شناسنامه آذربایجان را گفتند و البته برشمردن ویژگی مردم قهرمان آذربایجان رسم همیشگی رهبر عزیزتر از جان‌مان است که در این دیدار با مردم استان این بار با زمینه و موضوع شهادت و سبقه و سابقه فرهنگ و شهادت به ویژگی آذربایجان پرداختند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب آذربایجان را به خوبی می‌شناسم  و با عبارت دقیق این خطه را توصیف می‌کنند؛ امید است نسبت به این فرمایشات، اقدامات  لازم از سوی مسوولان و جامعه فرهنگی انجام گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه از سردار سرلشکر سلامی بابت حضور و سخنرانی پربار در کنگره ۱۰ هزار شهید مردم آذربایجان تشکر کرد و گفت: اما سخنان رهبری در این مراسم فراموش نشدنی است.

وی با اشاره به اقدام غیربشر دوستانه آمریکا و نشان دادن خوی استکبارستیزی خود به جهان گفت: رژیم آمریکا قطعنامه آتش‌بس را وتو کرد و‌ با این کارش مجوز تداوم نسل‌کشی ساکنان غزه را داد و البته سند دیگری از نقش مستقیم در کشتار مردم مظلوم غزه را هم نشان داد.

دست آمریکا بر همگان رو شده است

آل‌هاشم افزود: اهداف آمریکا در ادامه این جنگ قابل تامل است زیرا ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رای موافق دادند و فقط آمریکا تنها کشوری بود که آن را وتو کرد و با این کارش بار دیگر در به جا گذاشتن کشتار و ویرانی است.

وی اذعان داشت: دیپلماسی رژیم آمریکا هم می‌خواهد مدافع کشتار مردم غزه باشد هم با چند سخنرانی از تبعات آن از از چند نظر محفوظ بماند ولی دست‌اش رو شده است و باید همه جهان هر چه فریاد دارد بر سر آمریکا بزند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: این خوی استکباری است آمریکاست که دنیا همه دیدند.

حاکمیت در مساله فساد با کسی مماشات ندارد 

وی در خصوص فساد اخیر در ارتباط با چای دبش توضیح داد: مساله فساد ارزی یکی از شرکت‌های داخلی اخیرا در رسانه‌ها برجسته شده است و قطعا حاکمیت در مساله فساد با کسی مماشات ندارد و طبیعتا با مفسد در هر شرایطی برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بنده در فضای مجازی صحبت‌های وزیر اقتصاد در خصوص این اختلاس را دیدم، گفت: وزیز مدعی شده است که  پرونده فساد چای حدود ۹ ماه قبل از طریق رسانه ملی مطرح شده بود و اصلا موضوع جدیدی نیست که این چنین به رخ کشیده است و همه این مطرح شدن‌ها به خاطر کمپین رسانه‌ای است.

ضرورت تسریع در شفافیت پرونده چای دبش

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: آقای وزیر آن چیزی که الآن مهم است، مساله ضرورت شفافیت در این پرونده‌هاست که باید سریع و شفاف ابعاد مساله را به مردم توضیح دهید و اجازه پیشرفت به اتهام به نظام توسط معاندین را هم ندهید که قطعا این شفافیت موجبات همراهی عمومی در مبارزه با مفاسد را بیش از پیش هماهنگ می‌کنند.

ایجاد اختلاف بین مردم از سناریوهای مهم دشمن است/ اختلاف‌افکنی در بین مردم توسط هر شخصی محکوم است

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت و اتحاد نیاز مبرم کنونی کشور در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی است از این‌رو یکی از سناریوی دشمن ایجاد اختلاف در بین مردم است تا مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند و حضور آنها در پای صندوق رای را بی‌خاصیت نشان دهند و حال اختلاف‌افکنی در بین مردم توسط هر شخصی محکوم است و باید با وحدت کامل پیش رویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد:  ۲۸ آذر سال ۵۶ مقام معظم رهبری را به ایران شهر در جنوب سیستان و بلوچستان تبعید کردند که البته حضور ایشان آغازی با آشنایی و مردم بومی و سنی و شیعه بود  و همچنین ادامه فرهنگ سیاسی دوران تبعید رهبر آنگونه که ساواک می‌خواست طولانی هم نشد که در این میان جریانات ایران شهر هیج موقع فراموش نمی‌شود.

محکوم کردن اقدام تروریستی در سیستان و بلوجستان

امام جمعه تبریز با ابراز تاسف از حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان گفت: امروز در پی حمله تروریستی مقر انتظامی در سیستان  و بلوچستان مورد حمله قرار گرفت و ۱۲ نفر به شهادت رسیدند و هشت نفر از ماموران انتظامی نیز  مجروح شدند؛ ما ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی یاد شهدای گران قدر را گرامی می‌داریم.

انتهای خبر