پلمپ شد!؛ نمایشگاه بین المللی تبریز بازهم حاشیه ساز شد/ از قول جبارزاده برای رفع پلمپ نمایشگاه تا انتقاد ماهوتی از عدم سعه صدر قوه قضائیه در این پرونده

نمایشگاه بین المللی تبریز طی سالهای گذشته به دفعات به علت مشکلات حقوقی اراضی خود درگیر دادگاه بوده و حتی پای مدیرعامل آن به زندان نیز کشیده شده است.

image_pdfimage_print

نمایشگاه بین المللی تبریز طی سالهای گذشته به دفعات به علت مشکلات حقوقی اراضی خود درگیر دادگاه بوده و حتی پای مدیرعامل آن به زندان نیز کشیده شده است.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، استاندار آذربایجان شرقی از پلمپ دوباره این نمایشگاه به دلیل اختلافات حقوقی در اسناد ملکی به دستور مقامات قضایی خبر داد.

اسماعیل جبارزاده اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، در خصوص پلمپ نمایشگاه بین المللی تبریز، ضمن تاکید بر انجام مراحل قانونی در این خصوص، گفت: پیرو مذاکره با مقامات قضایی استان اعلام می کنم که وقفه ای در کار این نمایشگاه ایجاد نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات پیش آمده این نمایشگاه بیش از گذشته در خدمت تولید و صنعت استان باشد.

حبیب ماهوتی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ بین‌المللی تبریز در گفت‌وگو با یکی از پایگاههای خبری استان با اشاره به حکم خلع ید دادگستری از زمین‌های منابع طبیعی اظهار داشت: سال ۱۳۶۴ زمین نمایشگاه دائمی تبریز توسط منابع طبیعی و براساس کمسیون ماده ۳۲ برای احداث اختصاص یافت و سال ۱۳۷۰ روسای وقت منابع طبیعی و سازمان جهادکشاورزی از طریق دفترخانه ثبت اقدام به واگذاری قانونی و رسمی اسناد این زمین کردند.

حبیب ماهوتی، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز وی ادامه داد: سال ۱۳۷۲ و بعداز اقدامات یاد شده بنده به عنوان مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز انتخاب و سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان مجرم این موضوع شناخته شدم در حالی که هیچ کدام از اتفاقات یاد شده در دوران حضور بنده در نمایشگاه بین‌المللی صورت نگرفته است. در حکم مطروحه عنوان شده که زمین واگذار شده به نمایشگاه بین‌المللی باید به سازمان بازرگانی وقت واگذار می‌شد.

ماهوتی با اشاره به اینکه بر اساس حکم خلع ید فقط نسبت به عرصه صورت گرفته است، اضافه کرد: هرگونه ساخت و ساز در تمام عرصه‌ها و زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی تبریز با مجوزهای رسمی از تمام ادارات و نهادهای مربوطه از جمله شهرداری، صنایع و … صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که ۴۱۰ نفر که عمدتاً در بخش صنعت و اقتصاد کشور فعال هستند سهامداران نمایشگاه بین‌المللی تبریز هستند، تصریح کرد: با توجه به رای صادر شده کارکنان نمایشگاه نمی‌توانند بر سر کار خود حاضر شوند و موضوع از طریق استاندار، فرماندار و وزیر جهادکشاورزی در حال پیگیری است که امیدواریم ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف شود.

ماهوتی با اشاره به این‌که ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیرمستقیم از محل نمایشگاه بین المللی تبریز ارتزاق می کنند، افزود: در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی مزین شده و تأکید بررفع بیکاری و ایجاد اشتغال است؛ متأسفانه قوه قضائیه درخصوص این پرونده سعه صدر از خود نشان نمی دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ بین‌المللی افزود: طی روزهای آینده تبریز میزبان ۵ نمایشگاه است که اکنون غرفه‌داران از سراسر کشور برای تحویل گرفتن غرفه های نمایشگاهی خود وارد تبریز می شوند اما با صحنه های عجیبی مواجه هستند؛ چنین شرایطی آبرو و حیثیت تبریز و آذربایجان را زیرسؤال می برد.

ماهوتی از آمادگی برای خریداری زمین‌های مورد اختلاق از سوی نمایشگاه بین‌المللی تبریز خبر داد و گفت: آماده هرگونه مذاکره با نهادهای دخیل در این موضوع هستیم و از پیگیری استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار محترم تبریز سپاسگزاریم.

  • گزارش  اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) می افزاید متاسفانه طولانی شدن بیش از حد روند پرونده حقوقی نمایشگاه بین‌المللی تبریز در محاکم قضایی و ادامه دار شدن دعواهای حقوقی آن قطعا آثار نامطلوبی می تواند در پی داشته باشد و تعیین تکلیف سریع و نهایی این پرونده کهنه برای شفاف سازی مسیر فعالیت آینده این نمایشگاه بخصوص با توجه نقش آفرینی خاص آن در فعالیت های بازرگانی و اقتصادی استان ضروری می باشد.

انتهای خبر