برگزاری همایش ۱۸۰۰ نفری آزادگان سراسر کشور در تبریز/ اهمیت کار خبری را از دوران اسارت متوجه شده بودیم

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به برگزاری چهارمین همایش کشوری آزادگان موصل ۲ در تبریز گفت: به دنبال این هستیم که سرود ملی آزادگان را در شهر اولین‌ها رونمایی کنیم که شعر، آهنگ و خواننده در خود استان بوده و ساخته شده است. به گزارش اختصاصی اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، غلام‌عسگر کریمیان پیش از ظهر امروز […]

image_pdfimage_print

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به برگزاری چهارمین همایش کشوری آزادگان موصل ۲ در تبریز گفت: به دنبال این هستیم که سرود ملی آزادگان را در شهر اولین‌ها رونمایی کنیم که شعر، آهنگ و خواننده در خود استان بوده و ساخته شده است.

برگزاری همایش ۱۸۰۰ نفری آزادگان اردوگاه

به گزارش اختصاصی اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، غلام‌عسگر کریمیان پیش از ظهر امروز در جلسه تشریح برنامه‌های آزادگان و گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه هفته آزادگان از ۲۶ مرداد ماه آغاز خواهد شد اظهار کرد: چهارمین همایش کشوری آزادگان موصل ۲ معروف به اردوگاه خیبر در تبریز برگزار خواهد شد که افتخار بزرگی برای این خطه است.

وی با اشاره به برگزاری همایش پیش رو گفت: آخرین همایش در سال ۹۳ در اصفهان برگزار شد و با توجه به اینکه افتخار شهر اولین‌ها را داریم، تصمیم بر آن شد که میزبانی این دوره را بر عهده بگیریم.

فرمانده سپاه عاشورا که خود از آزادگان دفاع مقدس با ۷ سال سابقه اسارت در اردوگاه موصل ۲ است، با اشاره به ناگفته‌های هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: همانطور که می‌دانیم ناگفته‌های هشت سال دفاع مقدس بسیار زیاد است ولی ناگفته‌های اسرا در هشت سال دفاع مقدس بسیار پوشیده مانده و شاید فقط ۱۰ درصد از سختی‌های آن دوران گفته شده است.

کریمیان با تأکید بر مظلوم واقع‌شدن قشر ایثارگران در جامعه، اذعان داشت: ایثارگران کم‌کم به دوران پایانی خود رسیده و یا به کهولت سنی نزدیک می‌شوند و اصحاب رسانه باید هرچه که می‌خواهند راجع به دوران هشت سال دفاع مقدس بشنوند از این قشر بهره‌ببرند چراکه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری «اسرا گنجینه‌های گران‌بهایی هستند که باید از آنها مراقبت کرد.» و این وظیفه خبرنگاران است تا به این موضوع بیشتر از موضوعات دیگر بپردازند.

کریمیان با اعلام اینکه تعداد آزادگان استان در موصل ۲ در حدود ۲۳۰ بوده و مجموع کل آزادگان استان در دیگر اردوگاه ها یک‌هزار و ۹۲۵ نفر است، تاکید کرد: تاکنون ۱۰۰ نفر از جمع آزادگان استان و هفت نفر از آزادگان موصل ۲ در استان به یاران شهید خود پیوسته‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه تصور عموم بر این است که اسرا بعد از دستگیری تمام و کمال در اختیار رژیم بعثی قرار گرفته‌اند، بیان کرد: دشمن توانست جسم آزادگان را به بند بکشد ولی همچنان روحشان آزاد بود.

کریمیان با ابراز اینکه خود آزادگان در دوره اسارت با صبر و استقامت در کنار کار تشکیلاتی و برنامه‌ریزی‌های موفق، شکست را بر دشمن در خانه خودشان تحمیل کردند، گفت: خود بعثی‌ها ادعا می‌کردند که فقط پرچم ایران مانده که وسط اردوگاه به اهتزاز در بیاید و شعبه جمهوری اسلامی در وسط میدان نبرد ایجاد شود.

فرمانده سپاه عاشورا در راستای بیان وضعیت اردوگاه موصل ۲ با اشاره به اینکه موصل در شمال‌غرب عراق واقع است و ۱۳ کیلومتر مانده به خود موصل یک پایگاه با ۴ کمپ وجود داشت که در هر کمپ ۶ هزار اسیر زندگی می‌کرد، افزود: خود صدام حسین نسبت به اردوگاه موصل ۲ حساسیت داشت و از این رو فشار زیادی روی این اردوگاه ایجاد کرده بود به طوریکه نیروهای امنیتی نام این اردوگاه را پاسدار خمینی(ره) گذاشته بودند ولی وحدت و یک‌دستی در عمل باعث شد مواضع دشمن تضعیف شود.

کریمیان اضافه کرد: این همایش را فرصت و ظرفیتی مناسب برای ارائه فرهنگ شهرمان می‌دانیم؛ زیرا ایران اسلامی همیشه از نقش آفرینی‌های خطه شهیدپرور آذربایجان بهره‌مند شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که سرود ملی آزادگان را که شعر، آهنگ و خواننده آن از فرزندان همین استان است را برای اولین بار در شهر اولین‌ها رونمایی کنیم.

اهمیت کار خبری را از دوران اسارت متوجه شده بودیم

سردار کریمیان در ادامه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اهمیت خبرنگاری را می‌توان در دوران اسارت نیز مشاهده کرد طوریکه یکی از فعالیت های مهم ما در داخل اردوگاه و زندان‌های عراق، کار خبری بود.

وی با بیان اینکه لازم بود در دوران اسارت از همه مسائل جهان و منطقه با خبر شویم گفت: ما با تشکیل تیم های خبری مختلف یک سازمان خبرنگاری قوی تشکیل داده بودیم و افراد این تیم با اخذ اخبار و اطلاعات سیاسی از طرق مختلف و بعضا بسیار پیچیده آنها را بعد از تحلیل و ارزیابی روزهای پنجشنبه ساعت ۹ شب با طراحی تریبون های شبیه خبر تلویزیون در اختیار اسراء اردوگاه قرار می دادیم.

وی با بیان اینکه اگر آن تحلیل‌، ارزیابی و اطلاع‌رسانی توسط خبرنگاران نبود، قطعاً با خدشه‌دار شدن افکار آزادگان روبه رو می‌شدیم، اذعان داشت: در طول چندن سال اسارت هیچ خبری در منطقه و داخل و خارج کشور نبود که ما خبر نداشته باشیم که همه آنها زیر سایه تلاش همین خبرنگاران آزاده اردوگاهها بود.

کریمیان در پایان گفت: خبرنگاران با هر سلیقه سیاسی در کشور روحیه ایثارگری و ماجراجویی دارند و امید است تمام کارها در راستای منافع انقلاب باشد.

دبیر چهارمین همایش ملی آزادگان موصل ۲ نیز در ادامه این نشست خبری با اعلام اینکه همایش مزبور از ۲۱ تا ۲۵ مردادماه شروع می شود، گفت: با ثبت‌نام یک‌هزار و ۶۲۱ آزاده در همایش تاکنون پیش بینی می کنیم یک‌هزار و ۸۰۰ آزاده در این همایش حضور یابند که این میزان ثبت‌نام‌کننده در طی این چند دوره برگزاری همایش بی‌نظیر بوده است.

ابوالفضل هادی که خود از آزادگان اردوگاه موصل ۲ است با اشاره به اینکه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این همایش تجدید دیدار آزادگان با یکدیگر، نشر فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید میثاق با شهدا و گرامیداشت یاد آزادگان و معرفی توانمندی‌های استان در حوزه های مختلف است که امیدواریم به نحواحسن اجرایی شود.

دبیر چهارمین همایش آزادگان اردوگاه موصل ۲ به برنامه‌های پیش‌بینی شده در روز همایش اشاره کرد و گفت: حضور در گلزار شهدا و گل‌افشانی مزار شهدای دفاع مقدس، برگزاری همایش و رونمایی از تمبر یادبود همایش و دو جلد کتاب که توسط آزادگان استان در سه زبان تالیف شده، از جمله برنامه های این همایش ۴ روزه است.

هادی افزود: در ۲۳ مردادماه نیز برنامه بازدید از منطقه آزاد ارس و زیارت قبور شهدای مرزی را خواهیم داشت و در اختتامیه این برنامه شبی با شهدا را در دستور برنامه قرار داده ایم.

انتهای خبر