پرونده‌های حقوقی، معضل بزرگ فوتبال آذربایجان

پرونده‌های حقوقی دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی در فیفا به معضلی بزرگ تبدیل شده است. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، حدود ۲ ماه است که مسابقات ورزشی در کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده و اماکن ورزشی روزهای آرامی را سپری می‌کنند. مهمترین این مسابقات، لیگ برتر فوتبال است که گفته می‌شود […]

image_pdfimage_print
پرونده‌های حقوقی، معضل بزرگ در فوتبال تبریز
پرونده‌های حقوقی دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی در فیفا به معضلی بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، حدود ۲ ماه است که مسابقات ورزشی در کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده و اماکن ورزشی روزهای آرامی را سپری می‌کنند. مهمترین این مسابقات، لیگ برتر فوتبال است که گفته می‌شود یک ماه دیگر از سر گرفته خواهد شد.

در این روزها و به استثناء تمدید قرارداد ساکت الهامی، بیشترین اخباری که از تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی به گوش رسیده، مربوط به پرونده‌های حقوقی دو تیم در فیفاست که بازیکنان خارجی سابق‌‌شان با شکایت‌های خود به این نهاد بین‌المللی باز کرده‌اند.

در این میان، ماشین‌سازی در پی شکایت «لوسیانو پریرا مندز» معروف به «شیمبا» کماکان از فعالیت در سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم است و تراکتور نیز همچنان در دامی که خود برای خود انداخته است، گرفتار بوده و فاصله چندانی با محرومیت دوباره ندارد.

تراکتور نیز در حالی با دادخواست «کوین کنستانت»، «آنتونی استوکس» و «لی هری اروین»، سه یار خارجی فصل گذشته خود به پرداخت حدود یک ‌و نیم میلیون دلار محکوم شده است که معاون حقوقی این باشگاه با اطمینان از پیروزی در این پرونده‌ها سخن می‌گفت.

درحال حاضر، پرونده‌های حقوقی دو باشگاه قدیمی شمالغرب کشور در فیفا رسما به یک معضل بزرگ تبدیل شده و این بحران که اتفاقاً سرخابی‌های پایتخت نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، فدراسیون فوتبال را به فکر چاره‌جویی فرو برده است.

در همین راستا، فدراسیون فوتبال در اوایل هفته جاری با تشکیل دو جلسه که با حضور مسئولان باشگاه‌های بدهکار و پرونده‌دار در فیفا از جمله دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی برگزار شد، به موضوع جذب بازیکنان و مربیان خارجی ورود کرد.

حتی خبرهایی وجود داشت که فدراسیون فوتبال قصد دارد تا در زمینه استخدام نفرات خارجی‌ اقدامات نظارتی انجام و محدودیت‌های جدیدی را اعمال کند که فعلا این قضیه منتفی اعلام شده اما کارگروه ویژه بازیکنان خارجی به همین منظور تشکیل شد.

آنچه بدیهی به نظر می‌رسد؛ عقد قرارداد باشگاه‌ها با نفرات خارجی نیازمند بررسی‌های جدی بوده و نباید فراموش کرد همین محرومیت ناشی از شکایت بازیکنان خارجی، نزدیک بود در لیگ هفدهم کار دست تراکتور بدهد جایی که این تیم تا آستانه سقوط به دسته پایین‌تر پیش رفت.

انتهای خبر