در جلسه فوق العاده شورای شهر تبریز مطرح شد؛

ابهامات در حسابرسی سازمان‌ها/ دانشگاهِ شهرداری زیرِ ذره‌بین

در جلسه امروز شورای شهر تبریز گزارش حسابرسی سازمان‌های شهرداری تبریز ارائه شد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، در ابتدای جلسه شورای شهر تبریز حسابرس سازمان عون ابن علی، در خصوص وضعیت این سازمان گزارشی ارائه کرد. عبداله تقی پور در پایان این گزارش اظهار داشت: برای بدهی های انباشته شده سازمان عون ابن […]

image_pdfimage_print
در جلسه امروز شورای شهر تبریز گزارش حسابرسی سازمان‌های شهرداری تبریز ارائه شد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، در ابتدای جلسه شورای شهر تبریز حسابرس سازمان عون ابن علی، در خصوص وضعیت این سازمان گزارشی ارائه کرد.

عبداله تقی پور در پایان این گزارش اظهار داشت: برای بدهی های انباشته شده سازمان عون ابن علی از طریق تهاتر مقرر شده بود، سهام سازمان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نبودآمار فضای سبز عون ابن علی نگران کننده است، گفت: وجود این ابهام اساسی قابل قبول نیست و باید مشخص شود برچه اساسی در دفترچه فهرست  بها قیمت تعیین شده و به پیمانکار سپرده شده است.

فرج محمد قلی‌زاده با بیان اینکه باید به سایر بندهای حسابرسی نیز پرداخته شود، عنوان کرد: حسابرسی اطلاعات دقیقی از وضعیت سازمان‌ها ارائه می‌کند و طی سال های گذشته اگر مشکلاتی به وجود آمده به این دلیل بوده است که حسابرسی نبوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: پیشنهاد دارم‌ تمامی بندهای حسابرسی خوانده شود و تعهدات برای سال های بعد مشخص شود.

غلامحسین مسعودی ریحان با اشاره به نواقص این گزارش اظهار داشت: آنچه در گزارش‌های حسابرسی به چشم می‌آید برخی کمبودها و کاستی ها است که معاونت مالی و اقتصادی شهرداری باید برای رفع این کاستی ها و ترمیم آنها اقدام کند.

وی با بیان اینکه از طریق شورا پیگیر اصلاح و اقدام برای رفع کاستی ها باشد، گفت: چرا که اگر کاستی های مشخص شده در حسابرسی پیگیری و حل  نشود حسابرسی بی فایده است.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه باید اهداف مشخص شود تا حسابرسی هدفمند باشد، ابراز داشت: اگر نتایج حسابرسی پیگیری نشود و مسئولی برای آن تعیین نگردد این کار بی‌فایده خواهد بود.

وی با اشاره به تخلفات حسابرسی عنوان کرد: تخلفاتی که در حسابرسی مشخص می‌شود باید پیگیری قضایی شود تا این کار بزرگ تکمیل شده و به ثمر برسد.

شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم با اشاره به اینکه باید حسابرسی تصویب شود، اظهار داشت: تا فردی برای پیگیری کاستی ها و مشکلات تعیین شود، حسابرسی باید به رفع اشکالات ختم شود.

وی با بیان اینکه حسابرس به عنوان نماینده شورا باید حسابرسی را انجام دهد، عنوان کرد: برای اینکه حسابرسی نتیجه دهد هرسال باید نسبت به سال قبل بهتر شود.

در نهایت اعضای شورای شهر تبریز حسابرسی سازمان عمران و توسعه عون ابن علی را تصویب کردند.

سونیا اندیش، نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت:  حسابرسی ها یکی از اقدامات بزرگ شورای پنجم است، امیدواریم این اقدام ضد فساد به اصلاح ساختار اداری ختم شود.

وی با بیان اینکه بحث اصلاح ساختار ها که در برنامه پنج‌ساله آمده در نظر گرفته شده است تاکید کرد: در خصوص املاکی که به شهرداری برگشت داده شده و هزینه آنها حداقل ۵ هزار میلیارد تومان تا پایان سال خواهد بود توضیحات و شفاف سازی های بیشتری انجام شود.

نائب رئیس شورا با بیان اینکه باید تلاش‌های انجام گرفته شده مشخص شود، ابراز داشت: هم از همکاری کنندگان در شهرداری و قوه قضاییه و شخص شهردار تشکر شود.

وی تصریح کرد: شورای شهر نیز باید توجه جدی و مناسبی به این موضوع داشته باشد.

در ادامه بررسی این دستور جلسه، بند ۱۹ حسابرسی به تصویب اعضای شورای شهر رسید و مقرر گردید شهرداری این بند را پیگیری کند.

در ادامه قلی زاده با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی مختص شهرداری است و حقوق و مزایای آن را شهرداری پرداخت می‌کند، گفت: با شیوه اعلامی این مرکز کاملا از نظارت خارج  می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه از نظر مالی مستقل شود اما نظارت شهرداری برآن حفظ شود، عنوان کرد: وقتی بحث تامین بودجه و پول باشد دانشگاه جزو اموال عمومی است اما الان می‌گویند مستقل شود.

تقی‌پور نیز در خصوص شفافیت در بحث هزینه‌ها و دارایی ها یادآور شد: عملکرد دانشگاه نیز باید زیر نظر شورا باشد.

در ادامه این جلسه با تصویب اعضای شورای شهر مقرر شد بند‌های حسابرسی سال ۹۶ آتش نشانی با اصلاحات انجام شده پیگیری شود.

انتهای خبر