تکمیلی:طلسم شکست،دولت دستور تخلیه پادگان استانداری را صادر کرد/ جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی شد + سوابق کامل

دولت  روحانی سرانجام پس از انتظاری طولانی، پروسه پیچیده انتصاب استاندار جدید آذربایجان شرقی را با انتخاب جبارزاده پایان داد. به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، پس از طی حدود ۹۰ روز از مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی و آغاز به کار دولت یازدهم، دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی در جلسه امروز دولت با پیشنهاد وزارت […]

image_pdfimage_print

دولت  روحانی سرانجام پس از انتظاری طولانی، پروسه پیچیده انتصاب استاندار جدید آذربایجان شرقی را با انتخاب جبارزاده پایان داد.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، پس از طی حدود ۹۰ روز از مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی و آغاز به کار دولت یازدهم، دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی در جلسه امروز دولت با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیئت وزیران معرفی شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه هیئت دولت خطاب به استانداران انتخاب شده را به حفظ وحدت و انسجام جامعه و بهره گیری از نیروهای معتدل، توصیه و بر تلاش جدی به منظور افزایش نشاط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه و رونق اقتصادی تاکید کرد.

در جلسه امروز هیئت دولت اسماعیل جبارزاده به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، سید محمد میر محمدی به عنوان استاندار یزد و محمد ناصر نیکبخت به عنوان استاندار همدان انتخاب شد.

جبارزاده در حالی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی انتخاب شد که پیش از این و در طول هفته های گذشته از درویش زاده، مهرعلیزاده، پورحسینی، فائقی و سبحان الهی به عنوان استاندار منتخب دولت نام برده شده و بنابر اخبار منتشره در رسانه ها و به نقل از برخی منابع، هر کدام نیز چند روزی استاندار مجازی آذربایجان شرقی می شدند.

استا

اسماعیل جبارزاده در باره انتخاب خود به عنوان سکاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در روزهای گذشته بر اساس صحبت‌هایی که با من در این خصوص شده است عنوان کرده‌ام که هر زمان به وجود بنده نیاز باشد حاضرم برای خدمت، و این امر را بزرگ‌ترین افتخار برای خود می‌دانم که خادم ملت آذربایجان باشم.

به گزارش اعتدال پرس، آئین تودیع و معارفه بیگی و جبارزاده اوابل هفته آینده با حضور وزیر کشور برگزار خواهد شد.

 همکاری نمایندگان آذربایجان شرقی با دکتر جبارزاده

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی ضمن تبریک به استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی آماده همکاری کامل با دکتر جبارزاده به عنوان استاندار منتخب دولت تدبیر و امید است.

علی علیلو افزود: آذربایجان شرقی به عنوان استانی تاثیر گذار در کشور ظرفیت های فراوانی برای توسعه و شکوفایی در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی دارد که امیدواریم با تعامل بین استاندار محترم و نمایندگان مجلس زمینه این شکوفایی ها فراهم شود.

نماینده شبستر با بیان اینکه استان نیاز به تعامل و همکاری در تمام زمینه ها دارد اظهار داشت: مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی آمادگی همکاری تمام قد با استاندار جدید آذربایجان شرقی را اعلام می دارد.

جبارزاده کیست؟

جبارزاده

  اسماعیل جبارزاده نماینده اصلاح طلب و معتدل تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس چهارم ، پنجم ، ششم و هفتم، عضو هیئت رئیسه مجلس ششم و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم و از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و یک اصلاح طلب میانه رو و معتدل است.

  «اسماعیل جبارزاده» در سال ۱۳۳۹ در شهرستان خوی از توابع آذربایجان غربی به دنیا آمد. دوران تحصیل را در این شهر سپری کرد و با عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدتی را در جبهه‌های جنگ و دفاع از آب و خاک و کیان این کشور پرداخت. او هم مانند بسیاری دیگر از سرداران و مدیران ارشد استان، در لشکر همیشه سرافراز عاشورا سابقه فعالیت دارد. او مسئول بهداری لشکر عاشورا بود.

وی فارغ التحصیل رشته دکترای علوم آزمایشگاهی از دانشگاه تبریز می باشد. همچنین در سال ۱۳۷۸ به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و هیئت علمی انستیتو پاستور ایران درآمد.

جبارزاده هرچند سابقه ی ۱۶ سال حضور در چهار دوره مجلس ( چهارم تا هفتم) را در پرونده کاری خود به ثبت رساند اما برخلاف بسیاری از نمایندگان، بیشتر سکوت پیشه کرد و از موضع گیری های جنجالی اجتناب کرد. هرگز وارد مناقشات و مسائل بحث برانگیز بین نمایندگان نشد و چهره ای تقریبا آرام از خود به نمایش گذاشت. اما با این حال تا مقام عضویت در هیئت رییسه مجلس (منشی مجلس هفتم) و نایب رییسی کمیسیون برنامه و بودجه (مجلس ششم) پیش رفت.

او در انتخابات مجلس هفتم یعنی آخرین حضورش درپارلمان کشور، با کسب ۱۶۸۳۰۰ رای و حدود ۳۵ درصد کل آرا به کار خود در قوه مقننه پایان داد.

از اواسط دهه ی ۸۰ به نظر می رسید که جبارزاده رویکرد علمی _ پژوهشی را بر رویکرد سیاسی صرف ترجیح می دهد و سیاسی کاری و سیاست ورزی به خاطر برخی ناکامی های سیاسی در سطح کلان حزب کارگزاران، دیگر برای او جذابیت ندارد. به همین خاطر عطای نمایندگی مجلس را از همان انتخابات سال ۱۳۸۶(مجلس هشتم) به لقایش بخشید و به سمت فعالیت های علمی و دانشگاهی روی آورد.

هم اکنون وی عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز و رئیس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ربع رشید تبریز است. وی همچنین از موسسین بیمارستان بهبود تبریز و رئیس هیئت مدیره این بیمارستان است.

تاسیس و ریاست شرکت دارویی پلر دارو از دیگر سوابق وی است.

اخبار مرتبط:

رئیس مجمع نمایندگان، این بار جبارزاده را استاندار معرفی کرد/سعیدی: جبارزاده ۷۰درصد استاندار است/ سخنگوی وزارت کشور: استانداران جدید تا پایان هفته معرفی می شوند

 

انتهای خبر